בכירים בקבינט הקורונה: בקצב הזה נטיל הגבלות חריפות מאוגוסט

בקבינט המצומצם למאבק במגפה מעוניינים להטיל סגר אם קצב הנדבקים בנגיף ימשיך להיות בין 1,000 ל-2,000 ביום • תוכנית גמזו למלחמה בווירוס: הקמת "קבינט" שיכלול רופאים בכירים וראשי רשויות

זמן צפייה: 04:48

בכירים בקבינט הקורונה מסרו היום (שני) לחדשות 13 כי אם מניין הנדבקים בקורונה ימשיך להיות בין 1,000 ל-2,000 מדי יום – יוטלו מגבלות חריפות מאמצע חודש אוגוסט, ואף יש אפשרות שיוטל סגר, שיביא לדחייה של פתיחת שנת הלימודים. זאת, בכדי לצמצם את קצב ההדבקה, ובשביל שמערך קטיעת שרשראות ההדבקה יפעל כראוי.

בתוך כך, פרויקטור הקורונה פרופסור רוני גמזו התחיל לאסוף גורמים שהשתתפו בקבינט שהוא מקים, וביניהם בכירי מערכת הבריאות וראשי רשויות, למען הקמת מטה ערים. כמו כן, יוגדר גם ממונה להכנת מערכת הבריאות לחורף, ושמו צפוי להתפרסם מחר.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

בנט: "לא בטוח שנמליץ על נתניהו אחרי הבחירות – הוא נכשל"

המתווה לפתיחת עולם התרבות: הופעות בחוץ בקפסולות מופרדות

רה"מ: חזבאללה משחק באש; גנץ: מי שיעז לבחון אותנו – יסכן עצמו

שוטרים אוכפים את הסגר בדיר אל-אסד ובענה | צילום: דוברות המשטרה

מעבר לכך, המדינה מתעתדת להתיר כניסה של יותר מ-16 אלף תלמידי ישיבות, תלמידות אולפנות, נעל"ה וסטודנטים זרים בתנאי בידוד מועדפים, בעקבות בקשתו של שר הפנים אריה דרעי. כמו כן, המדינה גם תממן לכל אלה, כ-20 אלף בני אדם שרובם אינם אזרחי ישראל, בדיקות קורונה. יתרה מזאת, רוב התלמידים יגיעו מארצות הברית, שבה מניין הנדבקים בקורונה הוא הגבוה ביותר בעולם. למרות זאת, המדינה לא תדרוש מהם לעשות בדיקות לפני העלייה למטוס.

במקביל, משרד הבריאות עדכן הערב כי ביממה האחרונה אובחנו 1,608 נדבקים חדשים בקורונה. כעת, מניין החולים הפעילים עומד על 36,378, מתוכם 311 במצב קשה, בהם 95 מונשמים ו-163 במצב בינוני. מספר מקרי המוות מסיבוכי המחלה עלה ל-474. עד כה החלימו כ-27 אלף ישראלים. אתמול בוצעו כ-21 אלף בדיקות.

יולי אלדשטיין במחלקת הקורונה
יולי אלדשטיין במחלקת הקורונה | צילום: חדשות 13

כמו כן, שר הבריאות יולי אדלשטיין השיק את אפליקציית "המגן 2.0". בגרסה החדשה יכולות נוספות לאיתור ודיוק נקודות חפיפה בין המשתמשים לחולי קורונה מאומתים. היישומון מבצע איתור נקודות חפיפה משני סוגים במקביל - גיאוגרפי מבוסס טכנולוגיית GPS, ומבוסס טכנולוגיית בלוטות', המאפשר זיהוי נקודות קרבה בין מכשירי טלפון סלולריים שעליהם מותקנת האפליקציה.

על פי הודעת המשרד, שיתוף המידע ייעשה בהסכמת החולה בלבד. בשלב הראשון יישלח אליו קישור דרכו יוכל לשתף את המידע, ורק לאחר מכן יבוצע שיתוף המידע בפועל. המידע האישי נשאר חסוי, יפורסמו לציבור רק מקומות שהייה פומביים המהווים סכנת הדבקה לאחרים. נתוני המיקום לא יעזבו את המכשיר, אלא רק במקרה שבו משתמש בחר לשתף את המידע במסגרת חקירה אפידמיולוגית.