הפתרון שמציע האוצר לעצמאים: משיכת שליש מהפנסיה עם פטור ממס

האוצר הודיע כי יאפשר לעצמאים למשוך חלק מהכספים שחסכו - מבלי שיחויבו במס. זאת, כדי להקל על מי שנקלע לקשיים כלכליים. הפטור יינתן רק אם עברו 36 חודשים מהמשיכה הקודמת ובתנאי שהעסק נסגר

זמן צפייה: 08:02

משרד האוצר פרסם היום (רביעי) טיוטת תקנות, שבה הציג את הפתרון אותו הוא מציע לבעלי העסקים שנקלעו לקשיים כלכליים, לפיו עצמאים שחסכו לפנסיה יוכלו למשוך מהקופה עד כשליש מהכסף - מבלי שיחויבו במס.

הפטור לעצמאים יינתן רק אם עברו לפחות 36 חודשים מהמשיכה הקודמת ובתנאי שהעסק נסגר ואינו פעיל יותר. תנאי נוסף הוא שההפקדות לחיסכון הפנסיוני בוצעו על פי חוק, במשך שנתיים מתוך שלוש השנים האחרונות.

מצד אחד אומנם החלטה זו יכולה לסייע בטווח הקצר, אולם התקנות חותרות תחת עניין הפנסיה חובה לעצמאים. בעוד כמה שנים, כשהעצמאים שימשכו את הפנסיה ירצו לסגור את העסק - לא יהיה להם חיסכון משל עצמם, והם ייאלצו להתקיים רק מקצבאות הזקנה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

אוטובוס התנגש בחנות בגבעתיים – 4 נפצעו בינוני וקל • תיעוד

זוהר איים לחשוף הקלטות נגד היועמ"ש; רה"מ: דבריו אינם מקובלים

שאשא-ביטון בווטסאפ של הליכוד: קמתי בוכה, לא אתמוך בהמשך הסגר

הפגנת העצמאים
הפגנת העצמאים | צילום: חדשות 13

שר האוצר ישראל כ"ץ התייחס למתווה, ומסר: "קיימת חשיבות רבה למתן סיוע מיידי לציבור העצמאיים במטרה להעניק להם כלים להתמודדות עם המשבר עד להתאוששות המשק. התקנות החדשות יאפשרו משיכת כספים מהחיסכון הפנסיוני בפטור ממס הן בעתות משבר והן בעת הפסקת עבודה בשגרה, בדומה לציבור השכירים", סיכם.

"המהלך נועד לאפשר לציבור העצמאים בישראל למצות את זכויותיהם ובכך להגביר את השוויוניות בתחומי החיסכון ארוך הטווח", הוסיף הממונה על רשות שוק ההון, ד"ר משה ברקת. "התקנות יאפשרו, בפעם הראשונה מנגנון דומה לדמי האבטלה של שכירים, לעצמאים להשתמש בחלק מכספי החיסכון הפנסיוני שחסכו במטרה לשמור על נזילות משק הבית בתקופה מאתגרת זו".