בשל המשבר: 1.2 מיליון ישראלים צמצמו את כמות המזון שהם צורכים

מנתוני הלמ"ס עולה כי 42% חשים לחץ וחרדה – עלייה של 9% ביחס לגל הראשון. רוב הישראלים חוששים שלא יגמרו את החודש, מצבם הנפשי של רבע הורע. יותר ממחצית מהאזרחים לא נותנים אמון בממשלה

זמן צפייה: 03:25

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה היום (ראשון) את ממצאי הסקר שערכה לפני כשבועיים, כאשר ממדי הגל השני התבהרו, ומהם עולה כי 1.2 מיליון ישראלים, כ-21% מהאוכלוסייה, צמצמו את כמות המזון שהיו רגילים לצרוך. מדובר בעלייה משמעותית ביחס לגל הראשון, אז היה מדובר על 14% מהאוכלוסייה. אצל הערבים מדובר בשיעור חמור עוד יותר - 33%.

עודש עולה מנתוני הלמ"ס כי 55% מהישראלים חוששים שלא יצליחו לכסות את הוצאותיהם החודשיות, עלייה של 9% ביחס לגל הראשון. 65% מהערבים חוששים שלא יגמרו את החודש, ו-40 מבני ה-65 ומעלה. בקרב 41% חלה החמרה במצב הכלכלי.

לכתבות נוספות בנושא >> 

מענק מקבלי הקצבאות יוכפל; בכירים במגזר הציבורי לא יהיו זכאים

שר האוצר: "מתנגד לניסיון להחריג את ציבור הרווקים מהמענק"

אישה הלובשת מסיכת פנים בשוק בתל אביב
אישה הלובשת מסיכת פנים בשוק בתל אביב | צילום: רויטרס

מצבם הנשפי של רבע מבני ה-21 ומעלה החמיר בתקופה המשבר. חמישית מהאוכלוסייה חשה דיכאון, ושיעור דומה חש בדידות. 42% מהאוכלוסייה חשים לחץ וחרדה, כ-2.4 מיליון איש – לעומת 33% בסקר הקודם.

כמו כן, על פי הלמ"ס, שיעור הישראלים שנותנים אמון בטיפול הממשלה צנח מ-69% בסקר הקודם ל-47% בלבד. גם שיעור הנותנים אמון ברשות המקומית ביחס להתמודות עם המשבר ירד מ-77% ל-69%. 62% מאמינים במשרד הבריאות, רק 45% באוצר.