200 אלף אזרחים זכאים: מסתמן – כך ייראה המענק המשופר לעצמאים

כחלק מחבילת הסיוע של משרד האוצר גם עצמאים שמרוויחים החל מ-2,000 שקלים בחודש, וגם כאלה עם מחזור פעילות בסך 600 אלף שקלים בשנה - יקבלו עזרה. המענק הבסיסי יגדל, אך התקרה תישאר קבועה

זמן צפייה: 04:00

מגפת הקורונה: מסתמן כי משרד האוצר יעניק מענק משופר לעצמאים - כך פורסם היום (שלישי) בחדשות 13. גם עצמאים עם הכנסה נמוכה, שמרוויחים החל מ-2,000 שקלים בחודש, ואף כאלו עם מחזור פעילות יחסית גבוה של 600 אלך שקלים בשנה, ולא 300 אלף שקלים כפי שתוכנן תחילה, יהיו זכאים לחבילת הסיוע.

בסך הכל המענק יכלול כ-200 אלף עצמאיים, לעומת כ-150 אלף בתוכנית המקורית. כמו כן, המענק הבסיסי ככל הנראה יגדל מעבר לסכום שתוכנן, אבל התקרה לא תשתנה ותשאר על 6,000 שקלים. בנוסף, ייתכן שכבר בעת הצגת התכנית יודיעו על תשלום שני מענקים זהים, עבור החודשים מארס ואפריל. מעבר לכך, עסקים שהפסיקו לפעול, בעקבות הנחיות משרד הבריאות יקבלו פטור מארנונה לתקופת הסגירה, והממשלה תפצה באופן חלקי את הרשויות המקומיות על אובדן ההכנסות.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

מניין הנדבקים בקורונה בישראל עלה ל-1,656; 31 במצב קשה

המפעל שייצר מסכות אב"ך במלחמת המפרץ – החל לספק מסכות קורונה

צילומי סרט בפריז בוטלו בשל המגפה – כרזות נאציות נותרו תלויות

אדם הלובש מסיכת פנים בשוק בתל אביב
אדם הלובש מסיכת פנים בשוק בתל אביב | צילום: רויטרס

בתוך כך, שירות התעסוקה דיווח כי במהלך הלילה נוספו 31,146 דורשי עבודה נוספים. מתחילת חודש מארס, נרשמו 615,834 בני אדם בשירות, כש-91% מהם נמצאים בחופשה ללא תשלום. על פי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, שיעור המובטלים מכלל המועסקים עומד היום על 18.6%. אך חשוב להבחין כי בלשכה לא סופרים עובדים בחופשה ללא תשלום כמובטלים. לכן, השיער נמוך משמעותית מהקיים בשטח.

בתוך כך, לנוכח המגבלות החדשות של משרד הבריאות, הצפויות להתפרסם במשרד האוצר מוטרדים מהמחיר שההסגר המלא יגבה מהמשק. בכירים באוצר טענו כי בהמלצות שמובאות בפני ראש הממשלה בנימין נתניהו על ידי משרד הבריאות, השיקול הכלכלי לא מובא מספיק בחשבון.

קורונה בישראל
קורונה בישראל | צילום: רויטרס

"כולם יודעים שהשפעת המגבלות מתבטאת רק אחרי שבועיים", אמר בכיר במשרד האוצר במהלך הדיונים שהתקיימו היום על החרפת הצעדים, "אם כן, איך ייתכן שכל בוקר מתעוררים עם צעדים חדשים לשיתוק המשק?" לדברי הבכיר, "אין שום איזון בין צרכי הבריאות והכלכלה - אי אפשר להכניס את המשק למים בלי חמצן".

"אף אחד לא ביקש לפתוח דיסקוטקים בלילות - אבל מה לגבי משרדים כשבתי הספר נשארים סגורים?", הציע הבכיר, "מה לגבי חזרה לעבודה כשהקשישים בבית? גם אנחנו חוששים מהמגפה אבל בסוף צריכה להישאר כאן כלכלה - והיא במסלול התרסקות". בשעות אלה, עדיין מנסים במשרד האוצר לנהל את המשא ומתן על האותיות הקטנות של ההסגר, זאת על מנת להחריג כמה שיותר שירותים כדי להשאיר את המשק מתפקד עד כמה שניתן.