"עברנו ממאה לאפס": המפיקים שנלחמים על הפרנסה ומודאגים מהעתיד

מתווה החזרה לשגרה כבר כולל מסעדות ובתי קפה, אבל מדלג על מפיקי המסיבות, הפסטיבלים ואירועי הרחוב, שנאלצו לעצור הכול - ועדיין לא רואים תקווה באופק • "מלחמת הקיום", חלק ג'

זמן צפייה: 06:17

מגפת הקורונה: בימים האחרונים הסירה הממשלה חלק מהמגבלות עליהן הורתה מאז התפשטות נגיף הקורונה, וכבר אפשר לחזור לבתי הקפה, למסעדות ולחנויות הבגדים. אולם, מפיקי המסיבות, הפסטיבלים ואירועי הרחוב נשארו מאחור. האנשים היצירתיים שמספקים פרנסה לעשרות אלפי עובדים נאלצו לעצור הכול, ונשארו בלי אופק או תקווה ליום שבו יוכלו לחזור ולעשות שמח.

גילי אורידג', הבעלים של חברת ההפקות blend, סיפרה: "אנחנו הראשונים שחטפנו את המכה הראשונה, זה ממאה אחוז לאפס". אורידג' הקימה את החברת עם עוד שמונה נשים והן מגשימות חלומות מאירועים במדבר מאפס. "אנחנו עושות אירועי 'אינטל', הרבה חברות סטרטאפ, הרבה חברות היי-טק. ל'מיקרוסופט' בשנה שעברה היה אירוע מדהים".

והיא לא לבד. קבוצת "ראש חוצות" אחראית על רוב פסטיבלי הרחוב המוכרים. ב-9 במארס הם קיבלו הודעה שההפקה המרכזית שלהם, עדלאידעת חולון, מבוטלת. "ברגע שחולון התבטלה - כמו שרשרת, מעל 70 אירועים בשלושה ימים שעליהם עבדנו חצי שנה פשוט התרסקו", סיפר ערן פישר, מבעלי הקבוצה. "אנחנו השופר של עולם הקרקס ותיאטרון הרחוב בארץ. סגרו את הרחוב". "התנפצנו לקיר בלי הצלה", הוסיף ג'קי בכר, גם כן מבעלי הקבוצה, "התנפצנו בלי מצילים. מיליונים, מיליונים של שקלים שפשוט התרסקו ואנחנו לבד".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

לראשונה מאז החל משבר הקורונה: שר החוץ של ארה"ב יגיע לישראל

שלום, זאת אני: אדל הורידה 50 ק"ג – והדהימה את המעריצים

"רוצה שהמדינה תעמוד מאחוריי": הפנים שמאחורי מצוקת העצמאים

גילי אורידג'
גילי אורידג' | צילום: חדשות 13

תומר רהב, בעלי חברת "קיסר" להשכרת ציוד", פירט על עשרות העובדים שנותרו בבית: "יש לנו קרוב למאתיים עובדים - אנשים שהם שוטפי כלים, מעמיסי משאיות, סבלים, נהגים, אנשים שכל היום מתקשרים אלינו ומחפשים פתרונות. הם הולכים למקומות שרצוי לא לשמוע עליהם אפילו כי אין להם פת, אין להם מה לאכול".

הראשונים שעצרו פעילות יהיו גם האחרונים שיחזרו לפעילות וכולם בעסקי האירועים מבינים שהחזרה לשגרה עוד רחוקה מהם מאוד ולמעשה, אין להם אפילו מושג מתי זה יקרה ואיך יחזיקו מעמד עד אז. עד כה אף אחד מהם לא קיבל מענק או משהו דומה כדי להמשיך לשרוד. הבקשה היחידה שלהם היא לקבל הנחיות, גבולות גזרה ואופק - והם ימצאו כבר את הפתרון.