אחרי כמה חודשים של עלייה - נרשמה ירידה במחירי הדירות

מדד המחירים לצרכן עלה ב-0.2% בחודש אוגוסט ומתחילת השנה עלה ב-0.8%, כאשר עליות חדות נרשמו בירקות ופירות ותרבות ובידור. בסעיפי הלבשה ותקשורת, נרשמו ירידות קלות

פרויקט דירות
ארכיון | צילום: חדשות 13

יוקר המחייה: מדד המחירים לצרכן שפורסם היום (ראשון) עלה בחודש אוגוסט ב-0.2%, ומתחילת השנה ב-0.8%. כמו כן, לאחר מספר חודשים של עלייה רצופה, מחירי הדירות בחודשים יוני-יולי ירדו ב-0.3% לעומת החודשים מאי-יוני, ובכך השלימו ירידה של 0.7% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

עליות מחירים נרשמו בסעיפי ירקות ופירות טריים, עלייה של 4.2%, ותרבות ובידור, עלייה של 2.6%. ירידות מחירים נרשמו בסעיפי הלבשה, ירידה של 1.5%, ותקשורת, ירידה של 0.7%.

לכתבות נוספות בנושא >> 

הסבון בכה מאוד: מדוע מחיר מוצרי הטואלטיקה בישראל כל כך גבוה?

השמש עולה – וגם המחיר: כמה יעלה לכם לצפות באולימפיאדת טוקיו?

המחירים שעלו והאותנטיות שנעלמה: שוק מחנה יהודה שינה את פניו

ירקות
ירקות | צילום: פוטוליה

מפילוח שינוי מחירי הדירות בחודשים יוני-יולי לעומת החודשים מאי-יוני לפי מחוזות עלה כי במחוז תל אביב נרשמה עלייה של 1.1%, מחוז ירושלים נותר ללא שינוי ומחוז בדרום חלה עלייה של 0.5%. במחוז מרכז חלה ירידה של 2.0%, במחוז צפון ירידה של 0.7% ובחיפה ירידה של 0.4%.

במפילוח שינוי מחירי הדירות לעומת התקופה המקבילה אשתקד לפי מחוזות עלה כי במחוז חיפה חלה עלייה של 2.6%, במחוז צפון עלייה של 2.1%, במחוז תל אביב עלייה של 1.6% ובמחוז דרום עלייה של 1.4%. מאידך, במחוז מרכז נרשמה ירידה של 2.0% ובמחוז ירושלים נרשמה ירידה של 1.2%.

במדד מחירי הדירות החדשות נמצא כי מחיריהן ירדו בחודשים יוני-יולי לעומת מאי-יוני ב-0.6%. מהשוואות העסקאות שבוצעו בתקופה הנוכחית לעומת התקופה המקבילה אשתקד, נמצא כי מחירי הדירות החדשות ירדו ב-3.0%.