החוק שיאפשר פתיחת מלונות באילת ובים המלח אושר בכנסת

לאחר שההצבעה נדחתה חוק "האיים הירוקים" אושר בקריאה שנייה ושלישית. עם זאת, לא ברור מתי הוא ייושם. אדלשטיין: "שמח שהתגברנו על המכשולים - נשמח לראות את העיר תוססת בלי לפגוע בבריאות"

בריכה באחד מהמלונות באילת
בריכה באחד מהמלונות באילת | צילום: רויטרס

הכנסת אישרה הערב (רביעי) את חוק "איי התיירות", שיאפשר את פתיחת המלונות באילת ובאזור ים המלח. עם זאת, לא ברור מתי יחל יישום החוק. שר הבריאות יולי אדלשטיין אמר לאחר העברתו כי "החלטנו להחזיר את החיים לאילת, עיר שאין לה חיים בלי תיירות. אני שמח מאוד שכל הניסיונות להלביש על החוק דברים נוספים - לא צלחו. אפשר לרצות לעזור לכל מיני דברים נוספים אבל לא על חשבון אילת שהייתה קורסת ללא החוק הזה".

"מאוד נשמח לראות את העיר תוססת בלי לפגוע בבריאות הציבור", המשיך אדלשטיין. "בנוסף לבדיקות הרגילות ולאישור החלמה, אנחנו מקווים מאוד להכניס גם את מערך הבדיקות המהירות ולכל הדברים האלה תהיה אפשרות לעזור לאילת לקום על הרגליים ולתושבי ישראל להגיע לאילת וקצת לנפוש בתקופה הקשה הזאת של הקורונה. אני שמח שהתגברנו על המכשולים והצלחנו לעזור לאילת".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

אזהרת המעסיקים הגדולים: "20 אלף ישראלים יפוטרו עד סוף 2020"

גורמים ישראלים: מקווים לפריצת דרך באספקת החיסון ביממה הקרובה

טכנולוגיות בלעדיות: השינויים ב-F-35 שיבטיחו עליונות אווירית

חוף הים באילת
חוף הים באילת | צילום: shutterstock

שר הביטחון בני גנץ בירך על העברת החוק: "בזכות המהלך שהובילו השרה פרקש הכהן וח"כ גינזבורג, התיירות סוף סוף תוכל לחזור ובעלי עסקים שפרנסתם נפגעה באופן אנוש יקבלו קצת אוויר לנשימה. באנו להבריא את ישראל, באחריות ובזהירות".

מוקדם יותר היום התכנסה ועדת החוקה, כדי לדון בחוק "איי התיירות", שהעברתו נדחתה בימים האחרונים, ואושר פה אחד להעבירו לקריאה שנייה ושלישית, אך כאמור לא ברור מתי הוא ייושם. בכירים בענף המלונאות אמרו לחדשות 13: "נערכנו לפתוח ביום שישי הזה. זו בושה וחרפה, שיתביישו".

במהלך הדיונים התברר כי משרד הבריאות אינו ערוך לבדיקות קורונה מהירות, כפי שדורש החוק, ולכן הדיון נעצר. יש לציין כי למשרד הבריאות אומנם יש מספיק בדיקות, אך לא הוסכם מי יהיה אחראי על הפעלתן. הוועדה אישרה, לאחר ששר הבריאות יולי אדלשטיין ויו"ר הוועדה יעקב אשר (יהדות התורה) הגיעו להבנות לפיהן פתיחת המלונות תהיה מגובלת לאזור ים המלח ואילת בלבד.