הבורסה בת"א צנחה בפתיחת המסחר; ילדי גנים בשפלה נכנסו לבידוד

ירידה חדה של כ-8% עם פתיחת המסחר בבורסה לניירות ערך • אשת צוות חינוכי ברחובות אובחנה כנושאת את הנגיף • החל פינוי כלא סהרונים שיוכשר לקלוט אסירים שיחלו בקורונה • כל העדכונים

זמן צפייה: 00:29

קורונה - משבר עולמי: יום המסחר בבורסה לניירות ערך שבתל אביב נפתח הבוקר (חמישי) באיחור עם ירידות חדות במדדים. מדד ת"א 35 ירד ב-6.6%, ומדד ת"א 125 ירד ב-6.72%. בהמשך החריפו הירידות ל-8%. המסחר בתל אביב בצניחה חדה יותר מזו שנרשמה הלילה בוולסטריט, שעומדת על 4.6%.

בתוך כך, החל פינוי בית הסוהר "סהרונים במטרה להכשירו לקליטת כלואים נשאי קורונה באם יאובחנו כאלה בעתיד. כ-200 אסירים מפונים מבית הסוהר ויפוזרו בין מתקני הכליאה ברחבי הארץ.

לכתבות נוספות בנושא >>

מספר חולי הקורונה בארץ עלה ל-100; בית מעצר בי-ם הושם בבידוד

נגיף הקורונה: כלא סהרונים יפונה – ויוכשר לבידוד אסירים

המלחמה בקורונה: כנסים הוגבלו ל-100 איש; בתיה"ס ימשיכו לפעול

פינוי כלא סהרונים שיוכשר לקלוט אסירים שיחלו בקורונה
פינוי כלא סהרונים שיוכשר לקלוט אסירים שיחלו בקורונה | צילום: דוברות שב''ס

אמם של הילדים החולים מכפר יונה שוחחה עם חדשות 13 וסיפרה כי "הם בסדר, הם באשפוז ביתי, לא הסכמתי שהם ילכו לבית החולים. קופת חולים כללית שולחת לי מכשיר שאני יכולה לבדוק אותם און ליין, אני מקווה שיהיה בסדר ונעבור את זה".

"אני מנסה לא לחשף אותם לזה יותר מדי", המשיכה, "אמרתי להם שהם נושאים את הנגיף ושהם לא אמורים להרגיש כלום, לא רציתי להלחיץ אותם. "דודי בעלי בסדר, הוא מאושפז ברמב"ם, נחכה לתוצאות שהנגיף עובר ויורד. "חשוב לי לציין את כל השיימניג, זה משהו חשוב, הוציאו את בעלי כמישהו שהסתובב חופשי וזה ממש לא נכון. לאחר ההנחיה ישר הוא נכנס לבידוד. אנשים אומרים שהוא חצוף, יש כאלה שהוציאו הודעה שהוא מונשם ומורדם".

בד בבד, משרד הבריאות עדכן כי אשת צוות חינוכי ברחובות אובחנה כנושאת את הנגיף, ובשל כך הוחלט שתלמידי החינוך המיוחד בבית הספר "עץ חיים" בכיתות א'-ג' ייכנסו לבידוד מיידי. עוד יכנסו לבידוד ילדי "גן נטע" מרחוב כצנלסון 9 וכן ילדי "גן זוהר" מרחוב כצנלסון 8 יחד עם הצוות החינוכי בכל אחד מהם.

שר החינוך רפי פרץ ובכירי משרד החינוך התכנסו להערכת מצב באשר לנגיף הקורונה. "זו שעת מבחן לחברה הישראלית. אנחנו מתואמים באופן הדוק עם ממשרד הבריאות - אין צורך בביטול הלימודים בסיטואציה הנוכחית", אמר פרץ.

מנכ"ל משרד החינוך שמואל אבואב הוסיף: "מניעה או דחייה של המשך התפרצות הנגיף היא המשימה הלאומית המרכזית שלנו, ואנו פועלים להשגת מטרה זו. אנו פועלים סביב השעון, במספר רחב של זירות פעולה, כדי להיערך לכל תרחיש, וכדי להעניק למידה מרחוק איכותית, ברמה הלאומית, ברמת בית הספר וברמת התלמיד".

השר פרץ הורה לדרג המקצועי על מספר פעולות, בהן מתן דגש על היגיינה אישית, קבוצות קטנות בהפסקות, ניקיון שירותים בבתי הספר, והמשך ליווי וניטור של הנמצאים בבידוד.

בתוך כך, מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דויד שלחה הבוקר מסרון לכל עובדות ועובדי ההוראה עם דרישה לסגירת מוסדות החינוך בארץ: "אני קוראת לראש הממשלה לגלות אחריות לאומית לבריאות הציבור ובכללם תלמידי ישראל, מחנכי ישראל ובני משפחותיהם כדי לעצור את ההתפשטות ואת הקורבנות הבאים. אני מבקשת ממך להורות על סגירת מוסדות החינוך בארץ: גני הילדים ובתי הספר".

פינוי כלא סהרונים שיוכשר לקלוט אסירים שיחלו בקורונה
פינוי כלא סהרונים שיוכשר לקלוט אסירים שיחלו בקורונה | צילום: דוברות שב''ס

מנהל המרכז הרפואי לגליל בנהריה ד"ר מסעד ברהום התראיין בסוקר ליוסי מזרחי בתוכנית "חד וחלק" ברדיו צפון ושם אמר כי "אין מספיק מנשימים ומיטות בטיפול נמרץ, שלא נגיע למצב של סלקציה".

גם הרב הראשי לישראל דוד לאו פרסם היום הנחיות שמותאמות לנהלי משרד הבריאות, לפיהן אין להתכנס בבית הכנסת יותר ממאה אנשים בו זמנית. כמו כן, יש לאורר את בתי הכנסת ולשמור על היגיינה. עם זאת, הרב המליץ לא להימנע מטבילה במקווה ולא לדחות חופות.

כמו כן, איגוד בתי ההשקעות פנה לנתניהו ולכחלון בבקשה להפחית את המס על רווחי הון מ-25% ל-15%, כדי לעודד משקיעים לקנות מניות למרות הירידות האחרונות בבורסה. מדובר בהצעה בעלות של מיליארדים, שההיתכנות ליישומה בתקופת בחירות נמוכה מאוד.

לפי דיווח פלסטיני, חולה חדש אובחן כחולה בווירוס הקורונה בבית לחם. בכך, עולה מספר החולים בשטחי הרשות הפלסטינית ל-31 בני אדם.

משפחת עופרים ששבה מיפן
משפחת עופרים ששבה מיפן | צילום: חדשות 13

מוקדם יותר הבוקר, אחרי למלעלה מחודש אשפוז ביפן, הזוג עודד ורוחלה עופרים מקיבוץ גבעת השלושה נחתו בישראל ופגשו את ילדיהם. בטרם יציאתם משטח השדה בוצעה לזוג הבדיקות המחמירות של מדינת ישראל לאיתור נשאי קורונה ולאחר מכן הם נשלחו לביתם כאשר בעוד מספר שעות יתקבלו התוצאות לבדיקה.

הזוג שהו בחודש האחרון בבידוד בבי"ח צבאי במרחק נסיעה של שעה וחצי מטוקיו יפן, והיו חלק מקבוצת הישראלים ששהו על ספינת הקורונה "דיימונד פרינסס".

במקביל, בתיאטרון בית ליסין ובקאמרי שוקלים להוציא מאות עובדים לחופשה ללא תשלום.