מספר חולי הקורונה בארץ עלה ל-100; בית מעצר בי-ם הושם בבידוד

קצינת שב"ס באה במגע עם חולה מאומת - לא תותר כניסה או יציאה מבית המעצר במגרש הרוסים שבעיר עד לקבלת תוצאות הבדיקה • בחטיבת הביניים בכוכב יאיר הופסקו הלימודים עד ליום ראשון

זמן צפייה: 07:41

משרד הבריאות עדכן הבוקר (חמישי) כי מספר החולים המאומתים בנגיף הקורונה עלה ל-100 בני אדם. מתוכם, שניים במצב קשה, וארבעה במצב בינוני. שניים מהחולים החדשים הם ילדים בני 11 ו-12 שנדבקו מאביהם.

קצינת שב"ס מבית המעצר במגרש הרוסים בירושלים דיווחה שהיא הייתה במגע עם חולה מאומת - בשב"ס הוחלט כי לא תותר כניסה או יציאה מבית המעצר עד לקבלת תוצאות הבדיקה של הקצינה.

כמו כן, לא יתקבלו למתקן עצורים חדשים ולא יוצאו עצורים לדיוני בבתי המשפט. כלואים שאמורים להשתחרר ישוחררו ישירות לבידוד בית. נכון לעכשיו ישנם 25 אנשי סגל ו-119 כלואים.

בתוך כך, ראש המועצה המקומית כוכב יאיר-צור יגאל, יובל ארד, הודיע על הפסקת הלימודים בחטיבת הביניים ביישוב עד ליום ראשון. זאת, לאחר שרעייתו של חולה 71, תושבת היישוב, שהתה בבית הספר זמן ממושך עם המנהלת וצוות המורים. היא פיתחה תסמיני של המחלה ונלקחה ממנה בדיקה אך התוצאות טרם התקבלו.

לכתבות נוספות בנושא >> 

נגיף הקורונה: כלא סהרונים יפונה – ויוכשר לבידוד אסירים

נתניהו: נקציב 10 מיליארד ש"ח כדי לייצב את המשק מנזקי הנגיף

המלחמה בקורונה: כנסים הוגבלו ל-100 איש; בתיה"ס ימשיכו לפעול

התפשטות נגיף הקורונה באיטליה
התפשטות נגיף הקורונה באיטליה | צילום: רויטרס

ראש המועצה יובל ארד ציין כי "אני מבין את העומס הקיים על מערכת הבריאות ואולם לא ניתן לקחת סיכון משמעותי על גבם של כ-50 אנשי צוות בית הספר וכ-500 תלמידים. אנו פועלים באחריות במצב שנוצר כדי להבטיח את שלום הציבור ונעשה כל שנדרש, יחד, להתמודד עם האירוע המורכב". בית הספר יערך הבוקר לאפשר למידה מרחוק והנחיות לתלמידים יפורסמו בהמשך. במקביל הנחה ראש המועצה להיערך לביצוע חיטוי במבנה טרם שובם של התלמידים לבית הספר בשבוע הבא.

משרד הבריאות פרסם את פרטי הטיסות של כמה מהחולים החדשים ואת המקומות שבהם היו

חולים מספר 84, 85 ו-86

החולים בשנות ה-30-40, ממרכז הארץ, חזרו מגרמניה. נמצאים בבידוד מתאריך החזרה ארצה.

טיסת הלוך: טסו בראשון במארס בטיסה מספר AEGEAN A30929 שהמריאה בשעה 5:40 מתל אביב לאתונה, וטיסת AEGEAN A30803 בשעה 8:30 מאתונה למינכן.

טיסת חזור: טסו בשישה במארס בשעה 6:25 ממנינגן גרמניה לתל אביב בטיסת ריינאייר מספר FR3606.

אולם הנכנסים בנתב''ג ריק עקב נגיף הקורונה
אולם הנכנסים בנתב''ג ריק עקב נגיף הקורונה | צילום: רויטרס

חולים מספר 88-87

בן 10 ובת 11.5 שנדבקו מאביהם ,חולה 42, ממרכז הארץ. הילד היה עם האב בספרד.

טיסת הלוך: טסו ב-25 בפברואר בטיסת פגסוס PC786 שהמריאה מתל אביב לאיסטנבול בשעה 5:30. יום לאחר מכן טסו בטיסת פגסוס PC1099 מאיסטנבול למדריד בשעה 08:45, נחיתה ב13:30.

טיסת חזור: שבו בשניים במארס בטיסת אל על מספר LY398 ממדריד, שהמריאה בשעה 23:15 ונחתה בנתב"ג בשלושה במארס בשעה 04:50.

החקירה האפידמיולוגית ממשיכה ובאם יתגלו פרטים נוספים, הם יפורסמו לציבור.

דלת הכניסה למחלקת הבידוד של חולי הקורונה בבית החולים פוריה
דלת הכניסה למחלקת הבידוד של חולי הקורונה בבית החולים פוריה | צילום: מיה צבן, דוברת המרכז הרפואי פדה-פוריה

חולות מספר 90-89

בנות 60 לחייהן ממרכז הארץ, שבו מניו-יורק. נמצאות בבידוד מיד מתאריך החזרה ארצה.

טיסת הלוך: טסו ב-27 בפברואר מתל אביב למוסקבה בשעה 00:40 בטיסה 505 SU של חברת AEROFLOT. בהמשך ממוסקבה לניו יורק בשעה 09:25 טיסה 100SU של חברת AEROFLOT.

טיסת חזור: טסו בתשעה במארס מניו יורק למוסקבה בשעה 14:25 בטיסה 101SU של חברת AEROFLOT. יום לאחר מכן טסו ממוסקבה לתל אביב בטיסה 502SU של חברת חברת AEROFLOT בשעה 8:35.

בתוך כך, מנהל הבימה נעם סמל, יחד עם נאמני בית המשפט המחוזי, החליטו בעקבות הודעת ראש הממשלה לסגור את התיאטרון הלאומי הבימה יסגר מהיום עד 30 באפריל. כל ההצגות שתוכננו להציג בתיאטרון הבימה תל אביב ובהיכלי התרבות ברחבי הארץ ידחו לחודשים מאי, יוני ויולי.  כל השחקנים והעובדים של הבימה יזכו לגיבוי כלכלי מהמוסד לביטוח לאומי מכיוון שרובם ככולם שכירים.

עובד קלפי למצביעים בבידוד
עובד קלפי למצביעים בבידוד | צילום: רויטרס

במקביל, עובדים במחלקת הוויזות באגף תל אביב של שגרירות ארה"ב נכנסו לבידוד ביתי לאחר שמשרד הבריאות הודיע לשגרירות שחולה קורונה ביקר שם לפני שבוע לצורך הוצאת ויזה. בד בבד, הוחלט על ביטול כלל פעילויות הגדנ"ע עד 26 במארס בעקבות הנחיות משרד הבריאות ובתיאום עם צה"ל.

המסחר בבורסה נדחה פעמיים, לאחר שהסתמנו בו ירידות חדות מאוד, ולאחר מכן הופעל ״מנתק זרם״ למשק 30 דקות. הכלכלן הראשי של בנק לאומי: "יש להשעות תשלומי עצמאים למס הכנסה עד חלוף המשבר".

בשל ההחלטה להגביל את ההתכנסויות ל-100 אנשים, התאחדות בעלי האולמות מזהירה מקריסת הענף.