הגירעון הצפוי בסוף השנה: 13.3%; ירידה במניין המובטלים

משרד האוצר הציג בוועדת הכלכלה נתונים לפיהם נכון לחודש אוגוסט ישנם 414 אלף מובטלים - אך שיעור המפוטרים עלה. במקביל, ההוצאות בכרטיסי אשראי גבוהות יותר ב-19% מלפני המשבר

זמן צפייה: 01:13

משרד האוצר הציג היום (שלישי) בדיון מיוחד בוועדת הכלכלה נתונים כלכליים על מצב המשק נכון לחודש אוגוסט. בדיון משתתפת גם מנכ"לית משרד האוצר קרן טרנר.

מהנתונים עולה כי הגירעון בסוף השנה צפוי לעמוד על 13.3%. עוד עלה כי חלה ירידה בסך המובטלים נכון לחודש אוגוסט, אך עם זאת חלה עלייה בשיעור המפוטרים לעומת שיעור העובדים בחל"ת. מניין המובטלים לחודש אוגוסט עומד על 414 אלף בני אדם. כמו כן, כ-45 אלף מעסיקים הגישו עד כה בקשות למענק החזרת עובדים עבור 450 אלף עובדים.

לכתבות נוספות בנושא >> 

הלמ"ס: מתחילת אוגוסט – ירידה קלה במספר המובטלים

ישראל במיתון: קצב התכווצות המשק ברבעון – הגרוע זה 40 שנה

אישה הלובשת מסיכת פנים בשוק בתל אביב
אישה הלובשת מסיכת פנים בשוק בתל אביב | צילום: רויטרס

במהלך הדיון, הסבירה טרנר מדוע קיימים פערים בנתוני האבטלה בין הגופים השונים, וענתה כי "יש 75 אלף איש שכבר לא משתתפים בשוק העבודה, שנשאלו והשיבו שבעקבות הקורונה הם לא מחפשים עבודה. הם לא נחשבים מובטלים. בשירות התעסוקה הנתונים לא מטויבים. לכן, המספרים של 800 אלף מובטלים אינם מדויקים".

חרף העלייה בשיעור המפוטרים, ניכר כי ההוצאות בכרטיסי האשראי גבוהות יותר ב-19% בחודש אוגוסט מאשר לפני המשבר (חודש פברואר). ההוצאות על תיירות עדיין בירידה, אבל הוצאות על ביגוד, מכשירי חשמל וריהוט בעלייה משמעותית.

ח"כ עידן רול ציין כי "הקרן להלוואות בערבות המדינה לעסקים קטנים בסיכון מוגבר לא נותנת מענה. היא חילקה כחצי מיליארד שקלים מתוך 4 מיליארד שהוקצו לכך. הבנקים מודים כי הם לא מתכוונים לתת את ההלוואות, ועסקים רבים נותרים מול שוקת שבורה. אם המדינה לא תעזור לעסקים הקורסים כעת, המשבר הגדול עוד לפנינו".