השרים יידרשו להכריע בקבינט: החזרת בתיה"ס – או פתיחת החנויות

היום בקבינט הקורונה ייאלצו השרים להכריע בין שתי אפשרויות – לימודים או השבה חלקית של עסקים. נציגי מערכת הבריאות יבהירו: אין לחדש את שניהם במקביל. מתווה החתונות של דרעי צפוי להידחות

זמן צפייה: 03:18

חברי קבינט הקורונה יידרשו היום (שלישי) לבחור בדיונים בין שתי חלופות - הראשונה פתיחת כיתות א' עד ד', במתווה כפי שפורסם ואושר, או חידוש המסחר, פתיחת חנויות הרחוב ואולי גם קניונים וצימרים. במשרד האוצר מעריכים שהחזרת לפעילות חלק מהסחר תתרום למשק מיליארד וחצי שקלים בשבוע, לכן שר האוצר ישראל כ"ץ יתמוך בחילופים, בניגוד לעמדתו של שר החינוך יואב גלנט.

יש לציין כי בתי הספר היו צפויים להיפתח ב-1 בנובמבר, ואם תתקבל ההחלטה לדחות את חזרתם לפעילות, הם ייפתחו באמצע החודש. נציגי מערכת הבריאות צפויים להבהיר לחברי הקבינט כי לא ניתן לפתוח את שני הענפים במקביל. נוסף על כך, תעלה התנגדות מוחלטת לכל קיום החתונות, גם במתווה שהציע שר הפנים אריה דרעי.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

גמזו ביקש להסיר את הסגר מעל שלוש ערים אדומות

גנץ תוקף: "ממשלה בראשות נתניהו – לא מתפקדת"

נתניהו: "לא מודאג מהסקרים; שבנט יחליט אם הוא ימין או לא"

חזרה ללימודים
חזרה ללימודים | צילום: רויטרס

בתוך כך, קבינט המומחים של ממונה הקורונה, הפרופסור רוני גמזו, מציינים כי אמינות נתוני התחלואה הנמוכים מוטלת בספק. לדבריהם, אין מספיק נדבקים חדשים ביישובים בהן שיעור ההדבקה היה דו-ספרתי, וכעת יש בהם אחוזים ספורים. כמו כן, באותם יישובים נערכות פחות בדיקות בזמן שצריך לקיים יותר מהן. עוד אמרו המומחים, כי בעקבות נתוני תחלואה אלו, מקבלי ההחלטות צריכים להיות זהירים יותר עם ההקלות ולהקפיד לשמור על פער של שבועיים בין הצעדים.

מוקדם יותר אתמול ביקש גמזו בוועדת השרים לאזורים מוגבלים להסיר את הסגר מעל הערים האדומות מודיעין עילית, רכסים וביתר עילית, וכן על שכונת מטסדורף בירושלים. הוועדה תדון בכך הלילה ומחר עם קבלת נתוני משרד הבריאות המעודכנים על יתר הערים.

לפני כן ביצע גמזו סקירה למגפת הקורונה בוועדת העבודה, הרווחה והבריאות. במהלך דבריו, טען גמזו כי "המנוע של המגפה בגל השני הוא ילדים, נערים וצעירים. לרוב הם לא חולים, אבל הם דוחפים קדימה את ההדבקה בקרב מבוגרים. חשוב להמתין עם פתיחת בתי הספר ולעשות זאת בסבלנות".