הצעדים הבאים: פתיחת משרדי ממשלה והחזרת בני 67 ומעלה לעבודה

הממשלה אישרה את ההחלטה להכליל את המגזר הציבורי ב"תו הסגול", ולהחזיר את העובדים עוד השבוע. בנוסף יבוטלו ההגבלות על עבודה של בני 67 ומעלה, שעד כה נאסרה חזרתם

זמן צפייה: 03:06

בישיבת הממשלה שנערכה הערב (שבת) הוחלט להכליל את המגזר הציבורי ב"תו הסגול", כך שתתאפשר פתיחה של משרדי הממשלה והחזרת העובדים עוד השבוע - בינתיים ללא קבלת קהל. נוסף לכך, יבוטלו ההגבלות על עבודה של בני 67 ומעלה, שעד כה נאסרה חזרתם.

על פתיחת הקניונים יתקיים מחר דיון נפרד, והנושא לא צפוי לעלות בממשלה הערב. באוצר לוחצים לחדש את פעילותם כבר מיום שלישי הקרוב בעזרת אפליקציה למעקב אחר הנכנסים, אבל במשרד הבריאות עדיין מתנגדים. גם רשות הפרטיות במשרד המשפטים מעורבת, לאחר שפרסמה חוות דעת שלפיה יש להגביל את איסוף הפרטים באפליקציה הממשלתית מחשש לדליפת מידע, ולהיפטר מהם בהזדמנות הראשונה.

במשרד האוצר מפתחים תוכנית להפעלה הדרגתית של מכוני כושר, בריכות, קולנוע, שמורות טבע, פארקים וחופי ים - אך טרם הגיעו להסכמות עם משרד הבריאות בסוגיה. זאת, במיוחד לגבי חופי הים המוכרזים - בשל צפיפותם הרבה בעונה הזו.

קורונה בתל אביב
קורונה בתל אביב | צילום: רויטרס

ביום שלישי הקרוב יוכלו העצמאים להקבל את הפעימה השנייה של המענק, באמצעות אתר רשות המסים. שבוע לאחר מכן, ב-12 במאי, ניתן יהיה להגיש בקשה לקבל את המענק של עד 400,000 לעסקים קטנים.

במשרד האוצר גיבשו בימים האחרונים תוכנית בת ארבעה שלבים לחזרה לשגרה, שנמצאת עדיין בדיונים. התוכנית לא כוללת את ציון המועדים שבהם הצעדים השונים ייצאו לפועל, מתוך תפיסה שזו החלטה שמשרד הבריאות צריך לקבל.

בשלב הראשון, שצפוי כבר בתחילת השבוע הבא, ייפתחו קניונים ושווקים, ויוחזרו פועלים פלסטינים לענף הבנייה. בשלב הבא ייפתחו חוגים ומתנ"סים ללא בריכות, טיפולים לא רפואיים (כגון פיזיותרפיה), שמורות טבע ומוזיאונים. בשלב השלישי ייפתחו בתי קולנוע, תיאטרון, חדרי כושר, תעופה לצרכים חיוניים, אולמות אירועים ומסעדות וברים. בשלב הרביעי והאחרון – ייפתחו  דיסקוטקים, בריכות שחייה, פארקי מים ושעשועים.

חנויות בשדרות ירושלים, יפו
חנויות בשדרות ירושלים, יפו | צילום: החדשות 13

במשרד הבריאות מתכוננים לשבוע הבא, שכן הוא הקריטי לבחינת ההשפעות של ההקלות שניתנו. לדברי גורמים במשרד הבריאות, אם תהיה התחלה של עלייה במספרי התחלואה - ניתן יהיה לראות זאת בשבוע הבא.

בתוך כך, בעלי הקניונים מתנגדים לפתיחת מרכזי הקניות שלהם לפי מתווה משרד הבריאות. על פי ההצעה של המשרד, הקניונים יחולקו למתחמים כשבעת מעבר ביניהם הלקוחות יעברו בדיקות. כמו כן, במשרד הבריאות בקישו לפתח אפליקציה שתעקוב אחר האנשים שנכנסים לקניונים.