מנהלי קמפיין, יועצים ופרסומאים: המרוויחים הגדולים של הבחירות

ההליכה לקלפיות תעלה מיליארדים לקופת המדינה, אך לא כולם זועמים על כך. האנשים המלווים את מסעות הבחירות צפויים לגרוף רווחים של עשרות מיליוני שקלים, מתוך תקציב מימון המפלגות שגדל

זמן צפייה: 03:09

בזמן שכולם מחשבים בכעס את הנזק הכבד של הבחירות השלישיות למערכת הבריאות, החינוך, הרווחה – מועדון קטן של ישראלים דווקא עומד להתפרנס מהן לא רע: מעצבי המודעות, בוני האתרים, מפיקי התשדירים, מנהלי קמפיינים –ששוב עומדים לגזור קופון, על חשבון המשבר הפוליטי.

לפי נתוני אתר "שקוף", הליכוד נכנס באוקטובר לחוב של כ-61 מיליון שקלים, וכחול לבן לא הרחק מאחור עם 42 מיליון. לכן, לא מפתיע שהרשימות סיכמו להגדיל את המימון בעוד 63 מיליון ש"ח, שישולמו מתקציב המדינה.

עוד בחדשות 13:

גנץ: "ישראל הולכת לבחירות כי אדם אחד שם עצמו לפני אזרחיה"

כך הידרדרה ישראל למערכת בחירות שלישית בתוך שנה • צפו

מדוע נתניהו הודיע שיתפטר מתפקידיו כשר רק ב-1.1? • פרשנות

Fdfdsfds
קמפיין הליכוד

למי, בין היתר, יגיע הכסף? בסיבובים הקודמים, את קמפיין הליכוד ניהל עופר גולן, ועל הניו מדיה היה אחראי טופז לוק. עם כחול לבן עבדו לסירוגין הלל קוברינסקי, רונן צור, עידו הר טוב, איתי בן חורין וטל אלכסנדרוביץ'.

המרוויח הגדול של הבחירות השלישיות יושב בכלל בפאלו אלטו, קליפורניה: פייסבוק, של מארק צוקרברג, בדרך כנראה לשבור עוד שיא בתקציב שיופנה לשם מהכנסת -  כדי שהמפלגות השונות יוכלו לפנות לקהל הצעיר. במשרד הפרסום Wave שבעומר מתכוננים לתקציב הגדול שככל הנראה יקבלו בקרוב, לקמפיין הדיגיטל של אחת המפלגות. "היום, בקמפיינים של דיגיטל, אתה מסוגל לזהות קהלי יעד מאוד מדויקים", הסביר המנכ"ל יניב מרמלשטיין, "להביא לכל אחד את המסר המדויק שלו - ולהמשיך לרדוף אחריו עד הקלפי".