רשת "בן אנד ג'ריס": נפסיק למכור גלידות ב"שטחים הכבושים"

במותג הגלידות הסבירו שההחלטה התקבלה בשל "אי התאמה לערכי החברה" ושהם ימשיכו למכור בשאר הארץ. הזכיין הישראלי: "גלידה היא לא חלק מהפוליטיקה". בנט: "גלידות יש הרבה - מדינה יש רק אחת"

זמן צפייה: 03:55

מותג הגלידות המוכר "בן אנד ג'ריס" השייך לחברת "יוניליוור" העולמית, הודיע היום (שני) כי יפסיקו למכור את הגלידות "בשטחים הפלסטיניים הכבושים". ההחלטה מגיעה, על פי החברה, בשל "אי התאמה לערכי החברה" אך הודיעו בנוסף כי ימשיכו למכור את הגלידה האהובה בשאר חלקי הארץ.

מבן אנד ג'ריס ישראל נמסר כי "אנו ממשיכים למכור בכל רחבי ישראל, לא מקבלים את הדרישה של 'יוניליוור' ו'בן אנד גריס' העולמית - ולכן הם החליטו שלא לחדש את ההסכם איתנו בעוד כשנה וחצי.  זוהי פעולה חסרת תקדים מצדם - גלידה היא לא חלק מהפוליטיקה".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

חשד לאלימות בפעוטון בכפר יונה: הצוות נחקר – המעון נסגר

מנכ"ל משרד הבריאות: "מי שנוסע לחו"ל מסכן את עצמו ומשפחתו"

"המזהם משלם": המדינה תטיל מס קנייה של 100% על כלים חד-פעמיים

אבי זינגר, מנכ"ל וזכיין הרשת בארץ אמר לחדשות 13 כי "אני מייצר את הגלידות של המותג כבר 35 שנה וכבר שנתיים מופעל עליי מכבש לחצים במטרה להפסיק את המכירה בשטחי יהודה ושומרון, זו מלחמה של ה-BDS נגד מדינת ישראל. לא יכול להיות שחברה מחרימה ומערבת גלידה בפוליטיקה. לא הסכמתי להפסיק למכור בהתנחלויות - זה לא מוסרי".

ראש הממשלה נפתלי בנט הגיב לדברים לראשונה ואמר כי "גלידות יש הרבה, מדינה - יש לנו רק אחת. 'בן אנד ג'ריס' החליטה למתג את עצמה כגלידה אנטי-ישראלית. זו החלטה שגויה מוסרית ואני מאמין שתתברר גם כשגויה עסקית. החרם על ישראל משקף אובדן דרך מוחלט. החרם לא עובד ולא יעבוד - ונילחם בו בכל הכח".

שר החוץ יאיר לפיד הגיב גם הוא להודעה ואמר כי "ההחלטה של בן אנד ג'ריס היא כניעה מבישה לאנטישמיות, ל-BDS, לכל מה שרע בשיח האנטי ישראלי והאנטי יהודי. אנחנו לא נשתוק להם. ליותר מ-30 מדינות בארה"ב יש חוקים נגד כניעה ל-BDS שעברו בשנים האחרונות. אני מתכונן ללכת אחת-אחת ולדרוש מהן להפעיל את החוקים האלה נגד 'בן אנד ג'ריס', מפני שהם לא יתייחסו אלינו בצורה כזאת בלי להיתקל במענה".

גם הרשת הישראלית המתחרה, "גולדה" הגיבה להודעת "בן אנד ג'ריס", כאשר הבעלים של הרשת כתב: "רשת גולדה מאמינה כי גלידה נועדה לשמח אנשים. כרשת כחול לבן אנו גאים בישראליות שלנו ובזכות שניתנה לנו למכור גלידה לאלפים רבים של ישראלים בכל רחבי המדינה".

מיוניליוור ישראל נמסר בתגובה: "ליוניליוור ישראל אין כל קשר למותג 'בן אנד ג'ריס' בישראל, המנוהל על ידי זכיין ומתחרה שלנו בשוק הגלידות המקומי. ההחלטה התקבלה על ידי הדירקטוריון העצמאי של 'בן אנד ג'ריס' העולמית".

ממעוצת יש"ע נמסר כי  "לצערנו, חברת גלידות החליטה להחרים את יהודה, שומרון ובקעת הירדן. אין צורך לרכוש מוצרים מחברות אשר מחרימות מאות אלפי אזרחי מדינת ישראל, בגלל המקום שבו הם בחרו לגור. אנחנו מחזקים את ידיה של החברה הישראלית, אשר סירבה להחרים חלק נכבד מאזרחי ישראל, ואנחנו מקווים שחברת 'בן אנד ג'ריס' תחזור בה בהקדם מההחלטה המפלה הזאת".

ארגון שלום עכשיו מסר בתגובה כי "החלטת 'בן אנד ג'ריס' מבהירה כי גם אם בימין המתנחלי ימשיכו לנסות להעלים את הקו הירוק, העולם מבחין היטב בין ישראל הריבונית לבין השטחים הכבושים. חברות בינלאומיות לא מוכנות להשלים עם המשך השליטה הצבאית על מיליוני פלסטינים ועם מפעל ההתנחלויות. מי שרוצה לחזק את הכלכלה הישראלית ולהימנע מחרמות ומביקורת בינלאומית, שיפעל לסיום הכיבוש".

יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו כתב בטוויטר בתגובה: "עכשיו אנחנו יודעים איזה גלידה לא לקנות".