מנכ"ל משרד הבריאות: "מי שנוסע לחו"ל מסכן את עצמו ומשפחתו"

ברקע הצעדים המתוכננים למאבק בקורונה, הפציר פרופ' אש בישראלים לא לצאת לחו"ל, הסביר כי סטטוס של מדינות עלול להתחלף בזמן השהייה בהן, והזהיר: "בעוד 10 ימים נגיע ל-1,600 מאומתים ליום"

זמן צפייה: 02:46

מנכ"ל משרד הבריאות פרופסור נחמן אש אמר היום (שני) כי "וריאנט הדלתא התפשט ברוב מדינות העולם - מי שנוסע לחו"ל מסכן את עצמו ומשפחתו". בממשלה הודיעו כבר על צעדים אשר יינקטו לבלימת קצב ההדבקה בארץ והרבה מהם נוגעים בנתב"ג.

"משרד הבריאות בוחן את הרחבת רשימת המדינות האדומות", הבהיר פרופסור אש. "זה לא הזמן לטוס לחו"ל לטיסות שאינן חיוניות, קחו בחשבון שיכול להיות שאנשים יטוסו בלי חובת בידוד - ויחזרו עם חובת בידוד". בנוסף, ציין כי יש ירידה בהדבקה למרות הכול וכי על פי נתונים ראשוניים לחיסון יש יעילות נגד מחלה קשה והגנה של מעל 90%.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

"המזהם משלם": המדינה תטיל מס קנייה של 100% על כלים חד-פעמיים

קורונה באולימפיאדה: שלושה ספורטאים אובחנו כחיוביים לנגיף

10 תושבי לוד הואשמו בזריקת בקבוקי תבערה על בניין מגורים בעיר

עוד הוסיף כי "מקדם ההדבקה היום הוא סביב 1.4 - קצב ההכפלה של מספר המאומתים הוא 10 ימים. כלומר, בעוד 10 ימים נגיע ל-1,600 מאומתים ליום, 2,000. אנו ממליצים על התו הירוק כדי למנוע מגבלות קשות ביותר בהמשך".

בד בבד, אושר צו אשר מוסיף אל רשימת המדינות שהחוזרים מהם חייבים בבידוד, גם אם הם מחוסנים או מחלימים, מדינות נוספות, ביניהן, אוזבקיסטאן ובלרוס - החל מה-12 ביולי ואיחוד האמירויות, איי סיישל, אתיופיה, אקוודור, בוליביה, גואטמלה, הונדורס, זימבבואה, זמביה, נמיביה, פרגוואי, צ'ילה, קולומביה, קוסטה ריקה, קירגיסטן, ותוניסיה - החל מה-16 ביולי.

מוקדם יותר היום, ראש הממשלה נפתלי בנט התייחס בפתח ישיבת הממשלה אל התפשטות התחלואה ואמר כי "החלטות הממשלה הן לא המלצות אלא מחייבות, ומי שיפר - ישלם". עוד הוסיף בנט כי החל מיום רביעי, הגעה לאירועים תתאפשר למחוסנים, למחלימים ולבעלי אישור שלילי לקורונה בלבד, וכי "מסכה במקומות סגורים ושמירה על בידוד הן חובות האזרח ואנחנו נעמוד עליהן".

עוד ציין ראש הממשלה כי המטרה המרכזית של הנחיותיו היא לפתוח שנת לימודים כרגיל ולשמור על רציפותה. "הפעולות שאנחנו נוקטים עכשיו, מטרתן לסייע לנו לפתוח את שנת הלימודים כסדרה", אמר בנט והוסיף כי "בזמן הקרוב אנחנו נודיע על הכל באופן מסודר, בלי הנחתות של הדקה ה-90, כדי שיהיה לכולם זמן להיערך".