מי תגן עליכם יותר - מסכה ב-20 אגורות או בחמישה שקלים?

לאחר שמסכות הבד נכשלו בבדיקת המעבדה, הגיעה תורן של המסכות החד-פעמיות והכירורגיות. מאיפה נקנתה המסכה הזולה ביותר - ואיזו בעלת רמת הסינון הגבוהה? • "מבחן המסכות", חלק ב'

אמצעי הגנה למניעת הידבקות בנגיף קורונה
אמצעי הגנה למניעת הידבקות בנגיף קורונה | צילום: Shutterstock

מבט חטוף ברחוב חצי שנה אחרי שפרצה מגפת הקורונה לחיינו מלמד שמה שנתפס פעם כתסריט מדע בדיוני, ללכת תמיד עם מסכה, הפך למציאות של כולנו. אבל האם ההגנה שאנחנו עוטים על פנינו באמת מספקת? לכן, צוות חדשות 13 בחן את המסכות חד-פעמיות, מסכות כירורגיות רגילות, צבעוניות, מנומרות, זולות, יקרות, ברשתות הפארם ובפיצוציות.

המסכות החד-פעמיות הן ללא ספק ההגנה הנפוצה ביותר היום מקורונה. אי שם בחודש מארס, בחורף, כשכבר היה ברור שמסכות מגנות על העוטים אותן מפני קורונה, התחילה ההתנפלות. אבל מאז המחירים ירדו ומגיעים לשפל חדש. עם זאת, עדיין אפשר למצוא לא מעט מסכות שנמכרות ברחבי הארץ במחירים מופקעים. לדוגמא, ברשת החנויות "ילו", שם מוכרים מסכה בחמישה שקלים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בכיר בקבינט הקורונה: ממשלה מטורללת שהתמכרה לחישובים פוליטיים

נתניהו מגבה את גמזו אחרי הביקורות: קורא לכולם לשתף עמו פעולה

הח"כים יצאו לחופשה – תוספת התקציב לפתיחת שנה"ל לא אושרה

אמצעי הגנה למניעת הידבקות בנגיף קורונה
אמצעי הגנה למניעת הידבקות בנגיף קורונה | צילום: Shutterstock

ברשתות המסודרות במארזים המחירים כמובן יורדים. ברשת "סופר פארם" מארז של 50 מסכות יעלה לכם 80 שקלים, ברשת "בי" 60 שקלים וכך גם ב"אייס", וב"הום סנטר" 100 מסכות ב-60 שקלים. ברשתות השיווק המחירים נמוכים יותר. ב"מגה" "ויינות ביתן" - 30 שקלים, ב"שופרסל דיל" 26 שקלים, וב"יוחננוף" ו"רמי לוי" המחירים הכי נמוכים. בפחות מ-20 שקלים אפשר לקנות אלו המסכות הכי זולות שהצלחנו למצוא.

מבדיקה שערך צוות חדשות 13, דווקא המסכות הזולות מרשתות השיווק היו היעילות יותר, בעוד אלו מרשת "ילו" היו בעלות רמת סינון נמוכה. הבעיה היא שבישראל עדיין תקן המסכות לא מחייב - אפשר להכניס לארץ מה שרוצים. בחודש האחרון מספר גופים ציבוריים התאגדו בקבינט מיוחד להגנת הציבור רק כדי למנוע ביטול של בדיקות התאמה לתקן בשורה של מוצרים, אבל בינתיים אין איך להגן על עצמנו למעט הטיפ הבא: המסכות החד-פעמיות טובות יותר ומגינות יותר מאשר מסכות הבד, בתנאי שזוכרים להחליף אותן כמו שצריך.