בכיר בקבינט הקורונה: ממשלה מטורללת שהתמכרה לחישובים פוליטיים

גורם בכיר תקף את השרים בטענה שאינם מתייחסים לעלייה בתחלואה • מנכ"ל משרד הבריאות לחדשות 13: ממליץ להוריד את היקף המפגשים המשפחתיים בחגים • 1,214 נדבקים חדשים מחצות, 875 מתו עד כה

תוצאה חיובית לבדיקת קורונה
תוצאה חיובית לבדיקת קורונה | צילום: Shutterstock

בכיר בקבינט הקורונה תקף הערב (רביעי) את השרים, בטענה שאינם מתייחסים לאזהרות מערכת הבריאות על העלייה בתחלואה בישראל ואמר כי "זו ממשלה מטורללת שהתמכרה לחישובים פוליטיים".

בד בבד, מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי התייחס הערב בריאיון לחדשות 13 לעלייה בתחלואה ואמר כי "הווירוס מהתל בנו ואנו כל הזמן לומדים איך להתמודד איתו, לא מדובר באי הצלחה בהורדת התחלואה, אלא במאבק ממושך".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

שי אוחיון נרצח בפיגוע בפ"ת: "לא היה מסוגל לעשות רע לאיש"

צומצמה האפשרות להעמיד לדין מפגינים; לוין: ניסיון להפלת רה"מ

גנץ: נתניהו מפלג את העם; גורם בליכוד: שכחול לבן תפסיק לתקוף

חזי לוי, מנכ''ל משרד הבריאות
חזי לוי, מנכ''ל משרד הבריאות | צילום: חדשות 13

לוי התייחס גם לחגים המתקרבים ואמר: "אנחנו ממליצים להוריד את היקף המפגשים והארוחות המשפחתיות בחגים, בטח לגבי אוכלוסיות בסיכון". בנוגע לאפשרות של סגר, הבהיר כי "אנחנו שוקלים סגר כל הזמן. אנחנו עושים את כל המאמצעים להימנע מכך".

עוד התייחס מנכ"ל משרד הבריאות לסערת הטיסה לאומן, וציין כי ממונה הקורונה, פרופ' רוני גמזו, לא התייעץ עמו לפני ששלח מכתב לאוקראינה וביקש שלא לאפשר כניסת ישראלים. "אנו עושים ככל שביכולתנו כדי שהנסיעה לאוקראינה לא תתקיים. בשנה כזו, ברקע מאמצי מערכת הבריאות לטפל בחולים, אנחנו באמת צריכים להביא כזו תחלואה באופן יזום?".

בתוך כך, משרד הבריאות עדכן הערב כי 1,214 ישראלים אובחנו בקורונה מחצות, כאשר שיעור הבדיקות החיוביות ירד מעט – 5.5%. 404 חולים במצב קשה, מהם 119 מונשמים. מניין המתים מהמגפה עלה ל-875.