שבוע לפתיחת הלימודים: איזו רשת מציעה את הציוד הזול ביותר?

צוות חדשות 13 השווה את המחירים של כלי הכתיבה והתיקים בין ארבע רשתות סטוק בישראל: האם הרשת הגדולה והמוכרת היא גם הזולה ביותר - ואולי דווקא הסל האטרקטיבי ביותר נמצא מעבר לים?

זמן צפייה: 06:06

שבוע נותר לפתיחת שנת הלימודים וזהו הזמן בו הקונים מסתערים על חנויות כלי הכתיבה עם רשימות הציוד מבית הספר. לרשתות כלי הכתיבה המובילות, צמחו לא מעט חלופות מוזלות, רשתות שיווק עם קולקציות עשירות של מוצרי בית ספר, אתרי אונליין שמאפשרים הוזלה משמעותית לאלה שמזמינים מוקדם וכמובן – רשתות הסטוק. לאחרונה, אפילו מגרש הסטוקים התרחב. וכעת ישנם חלופות גם לרשת "מקס", החלוצה הוותיקה, חביבת הקהל. למשחק נכנסו גם שחקניות נוספות, כולן עובדות פחות או יותר באותו פורמט וכולן מתחייבות למחירים הנמוכים ביותר.

צוות חדשות 13 יצא לבדוק, מצויד ברשימה טיפוסית לכיתה ב',  איזו רשת מוזלת היא באמת הזולה ביותר ועד כמה משמעותיים הפערים. לשם כך נעשתה בדיקה בסניפים של ארבעה רשתות. הבדיקה נערכה ברשת "מקס", הגדולה ביותר בארץ, עם 50 סניפים, ברשת "זול סטוק" שהיא השניה האחריה, ברשת "הסטוק" וכן, ברשת "דן דיל", החדשה והקטנה יחסית. הבדיקה לא נשארה רק בתחומי ישראל, והתבססה גם על ענקית הסטוק היוונית "ג'מבו", באחד מסניפיה בקפריסין.

לכתבות נוספות בחדשות 13: 

דרמה באוויר: לאחר ההמראה מישראל – התגלה קרע בגלגל המטוס

"מקללים אותם ליד הילדים שלהם": הפקחים שעוברים השפלות ואיומים

דחייה בפתיחת קו הרכבת המהיר מירושלים לתל אביב

ציוד לבית הספר ברשת ''מקס סטוק''
ציוד לבית הספר ברשת ''מקס סטוק'' | צילום: חדשות 13

אפרת שגב, מנהלת אגף כלכלה, מידע ומחקר ב"דן אנד ברדסטריט", סיפרה על המודל העסקי של רשתות הסטוק: "מדובר על יבוא ישיר מהיבואן לצרכן, מה שמייעל את שרשרת האספקה. יש משמעות אדירה לדרך שבה כל רשת מנהלת את עצמה, מה שגם מתבטא, בין השאר, בשונות במחירים שאנחנו רואים בין הרשתות השונות".

במבחן התוצאה, רשת "הסטוק" היא היקרה ביותר עם עלות של 339 שקלים למוצרים ברשימת הציוד. במקום השלישי זול סטוק, עם 315 שקלים, במקום השני "מקס", הגדולה והוותיקה, עם 310 שקלים ובמקום הראשון, רשת "דן דיל" עם 296 שקלים לסל המוצרים. רגע לפני שיוצאים לסיבוב הקניות הבלתי נמנע לקראת בית הספר, כדאי לזכור שגם ברשתות הסטוק יש פערים, אמנם חלקם קטנים, אך הם יכולים להצטבר בקלות ולהגיע לעשרות ואף למאות שקלים.