טרה שוקלת לצמצם ייצור החלב המפוקח - האם תשפיע על השוק?

לטענת החברה, שמייצרת כחמישית מהחלב שנמכר במחירים שבפיקוח, היא מפסידה על מכירת המוצר. "הניסיון לקבוע מחירים עלול בסופו של יום להסתיים ביציאת שחקנים מהשוק ולהוביל למחסור במוצרים"

זמן צפייה: 02:07

מחלבת "טרה" שוקלת לצמצם את ייצור החלב הנמכר במחירים מפוקחים בטענה שהיא לא מרוויחה מכך. על פי גורמים בענף החלב, החברה, שמייצרת כ-21% מהחלב שנמכר במחירים שבפיקוח, נוטה לבצע את השינוי בעקבות הפסדיה על המוצר.

"בשוק כזה שמנסה להגן על הצרכים להשיג מחיר שווה לכל נפש למוצרים מסוימים, צריך להביא בחשבון שאי אפשר לגרום ליצרנים לייצר. הם לא ישארו בשוק שהוא שוק הפסדי מבחינתם", אמרה ד"ר איריס סורוקר, מנהלת המרכז לחקר התחרות והרגולציה. "הניסיון לפקח על השוק ולקבוע מחירים עלול בסופו של יום להסתיים ביציאת שחקנים מהשוק ובאופן שבו אנחנו הצרכנים נשארים עם פחות מוצרים".

כתבות נוספות בחדשות 13:

רגב בהפגנה למען רה"מ: "מעבירים מסר ששלטון החוק לא מעל החוק"

העדה המרכזית נגד אמרגנו של אייל גולן: "פתאום הוא היה מעליי"

השלמת ההכנסה של העיריות: אגרת השמירה הזמנית – תהפוך למס קבוע

מפעל ''טרה''
מפעל ''טרה'' | צילום: חדשות 13

בשנתיים האחרונות דרשו המחלבות להעלות את מחירי מוצרי החלב שבפיקוח בטענה שעלויות החלב שאותו הן קונות מהרפתנים עלו. בג"ץ התערב אך שר האוצר כחלון גרר רגליים וחתם באיחור גדול על צו העלאת המחירים. בינתיים, המחלבות, ו"טרה" בפרט ממשיכות להפסיד.

בשוק החלב מפנים את האצבע המאשימה כלפי המדינה: "ממשלחת ישראל תומכת בחקלאי הטורקי, מייבאת משם עגבניות. תומכת בחקלאי הפולני ומייבאת משם בשר. ותומכת בחקלאי הצרפתי, משם היא מייבאת מוצרי חלב. הגיע הזמן שממשלת ישראל תאמץ את המודל האירופי ותתמוך בחקלאים ובייצור המקומי".