"חסכנו 40 אלף שקל": הישראלים שמחליפים בתים במקום צימר ומלון

בעקבות משבר הקורונה, גם בכל מה שקשור לחופשות הכול השתנה. לכן, כאשר אי אפשר עדיין לטוס לחו"ל, ומחירי המלונות בשמיים, רבים בוחרים לגור למספר ימים בעיר אחרת ובמקביל מארחים בביתם אחרים

זמן צפייה: 03:35

בעקבות משבר הקורונה, גם בכל מה שקשור לחופשות הכול השתנה - לחו"ל עדיין אי אפשר לטוס, ומחירי המלונות בשמיים. אז מה עושים? מחליפים בתים ויוצאים לחופשה בישראל - בלי לשבור את הראש ואת החסכונות.

הפתרון החדש-ישן הולך וצובר תאוצה אקספוננציאלית בימים אלה. עשרות אלפי ישראלים שבימים כתיקונם היו מבלים את חופשת הקיץ הקרובה מעבר לים או לכל הפחות במלון יוקרתי עשו לאחרונה שינוי מחשבתי ועל הדרך גם חוסכים לא מעט כסף. "בעלי ואני ניסינו פעם לחשוב כמה כסף חסכנו ולדעתי זה מגיע לאזור ה-40 אלף שקלים", סיפרה אסתר אמון-עודד מירושלים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

אלן דרשוביץ לחדשות 13: "הטענות שניצלתי מינית – שקריות"

"זה סיר לחץ": הנשים שנמלטו למקלט כתוצאה מאלימות במהלך ההסגר

כך משרד פרסום קטן קיבל מעיריית ר"ג קמפיינים במאות אלפי שקלים

אסתר אמון-עודד
אסתר אמון-עודד | צילום: חדשות 13

לאגמים של צפון איטליה ייקח כנראה עוד זמן לא קצר עד שנשוב. בינתיים, אפשר להתארח בבית משפחת דביר-לוי בקיבוץ אפיקים, מדרום לאגם הלאומי שלנו, הכינרת. לדברי רינת דביר-לוי, "אנחנו כבר עשינו חמישה חילופים. התחלנו פעם ראשונה לפני שלוש שנים. זה נחמד לראות בתים אחרים איך אנשים אחרים חיים, איפה הם חיים ומבחינת הילדים, זה לא באמת משנה איפה הם נמצאים - הם נהנים".

בניגוד למראות של הנזקים במלונות בחו"ל שמותיר לעתים התייר הישראלי, המשפחות מעידות כי הן חוזרות לא פעם לבית נקי אפילו יותר מכפי שהשאירו. מירב אתרוג-בר מתל אביב הסבירה כי "מי שעושה את חילופי הבתים ומוכן לפתוח את הבית שלו מבין שגם מתארחים אצלו בבית, אז הוא מתייחס באותו כבוד לבית שבו הוא מתארח". אז נכון, אולי אין ניחוח של חו"ל או של החלוק והסבונים בחדר המלון אבל עדיין יש תחושה של משהו אחר, חדש, באווירה ביתית.