רשת האופנה "פוראבר 21" הגישה בקשה רשמית לפשיטת רגל

הרשת, שמתקשה להתחרות בקניות באינטרנט, ביקשה לסגור 178 חנויות. מרבית הסניפים באירופה ובאסיה ייסגרו, אך ישארו חנויות באמריקה הדרומית. "צעד חשוב והכרחי להבטחת עתיד החברה"

Customers Walk And Stand Outside The First Forever 21 Retail Store In Lima, At Real Plaza Salaverry Shopping Mall
Forever 21 | צילום: רויטרס

רשת האופנה פוראבר 21 הגישה היום (שני) בקשה רשמית לפשיטת רגל, זאת לאחר שבשנים האחרונות היא מתקשה להתמודד עם המעבר של הצרכנים לקניות באינטרנט.

החברה ביקשה לסגור 178 חנויות מתוך 815 החנויות שברשותה ב-57 מדינות ברחבי העולם. בשבוע שעבר, החברה הודיעה שתפסיק את פעילותה ביפן ותסגור את כל 14 החנויות שלה עד סוף אוקטובר. נוסף לכך, החברה מתכננת לסגור את מרבית החנויות שלה באירופה ובאסיה, אך תמשיך לפעול במקסיקו ובאמריקה הדרומית. לחברה היו כמה סניפים בישראל, אך בשנה שעברה הודיעה שהיא סוגרת את כל החנויות בארץ.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

קרון רכבת הרים סטה מהמסילה במקסיקו – 2 בני אדם נהרגו • תיעוד

בגלל שריפות יער: השמיים באינדונזיה נצבעו אדום • צפו

חוק חדש באוסטרליה: קנס של אלפי דולרים למי שלא מטייל עם כלבו

The Sign For Clothing Retailer Forever 21 Is Seen Outside The Store In New York City
Forever 21 | צילום: רויטרס

הבקשה לפשיטת רגל אינה אומרת שהחנות תסגור את שעריה בכל העולם, ובחברה מסרו כי "אנו מצפים שמספר משמעותי מהחנויות יישארו פתוחות ויפעלו כרגיל. אנחנו לא מתכוונים לצאת מהשווקים המרכזיים בארצות הברית".

פורבאר 21 נוסדה בשנת 1984 בחנות קטנה בלוס אנג'לס, ארצות הברית, על ידי מהגרים דרום קוריאניים. סמנכ"לית החברה לינדה צ'אנג מסרה בהודעה לעיתונות כי הבקשה לפשיטת רגל היא "צעד חשוב הכרחי להבטחת עתיד החברה, שיאפשר לנו לארגן מחדש את העסק ולחזק את פורבאר 21".

מגמת נפילת רשתות האופנה נמשכת כאשר יותר ויותר לקוחות מזמינים בגדים באופן מקוון, בעוד החנויות נאלצות לשלם שכירות. מאז תחילת 2107, יותר מ-20 חברות אמריקניות, כמו "טויס אר אס" ו"אמריקן אפרל", הגישו בקשה לפשיטת רגל.