עשרות אלפי ישראלים הזמינו טיסה שהתבטלה - ומעולם לא זוכו

הסטארט-אפ הישראלי "אליס" הפך לאחרונה לאחת מהדרכים הזולות ביותר לטוס לחו"ל. אך עם סגירת השמיים - לקוחות רבים של החברה נשארו בלי כרטיסים ובלי כסף. המנכ"ל טוען: "כל מי ששילם - מזוכה"

זמן צפייה: 07:29

כמו מאות אלפי ישראלים שתכננו טיסות ליעדים אטרקטיביים ברחבי העולם, גם על טל, פרדי ורינת השמים נסגרו עם פרוץ מגפת הקורונה. אבל במקרה שלהם הכרטיסים נרכשו דרך הסטארטאפ הישראלי "אליס", מנוע חיפוש הטיסות שהתחייב למצוא בשבילנו את הכרטיסים הזולים ביותר, הותיר עשרות אלפי רוכשים בלי כרטיסים ובלי כסף.

לפרדי ורינת היה ברור שאת ירח הדבש שלהם הם יעשו על החוף במקסיקו. הם נכנסו לאתר "אליס" והתחילו לחפש כרטיסים. ההתחלה נראתה טוב, רינת ופרדי נחתו במקסיקו וחגגו את תחילת חייהם המשותפים. "פתאום קיבלנו הודעה לטלפון שהטיסה שלנו מבוטלת", סיפרה רינת. "פנינו ל'אליס' וגם לא ענו לנו, אז אמרנו, שאנחנו חייבים לקנות כבר כרטיס טיסה בחברה אחרת - תוך 12 שעות היינו כבר בשדה התעופה ושילמנו על  הכרטיסים 6,000 שקלים - כסף שהלך לפח".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

מסיבות טבע וחתונות המוניות: הפרות ההנחיות שנצפו בסוף השבוע

קבינט הקורונה ידון בהעלאת סכום הקנסות; יהדות התורה תתנגד

סקר חדשות 13: נבלמה מגמת התחזקות בנט והיחלשות הליכוד

טיסה, מטוס,
טיסה, מטוס, | צילום: fotolia

טל מרום רכש באמצעות "אליס" כרטיסי טיסה למספר יעדים ברחבי העולם, בשווי של יותר מ-4,500 דולרים. "אף טיסה לא התבצעה בגלל הקורונה, ועד היום לא ראיתי שקל", סיפר. בניגוד למנועי חיפוש טיסות אחרים, ב"אליס" גובים את התשלום מהרוכשים ומעבירים אותו לחברות התעופה. כשהשמים נסגרו, הם נתקעו עם עשרות אלפי לקוחות מקורקעים.

צוות חדשות 13 הגיע למשרדי החברה בניסיון לקבל תשובות מהבעלים. "יש לנו 25 אלף ביטולים, כל מי שקיבלנו ממנו כסף, אנחנו מזכים אותו", טען יניב שולדנפריי, בעלים ומנכ"ל "אליס". "חלק מהטיסות שהיו אמורות לצאת באפריל זוכו ב-31 לחודש האחרון, כל הלקוחות אמורים להזדכות שבוע הבא". בינתיים, לקוחות רבים עדיין ממתינים.

מטעם חברת "אליס" נמסר בתגובה: "בימים אלה אנחנו משלמים סבב שבמסגרתו יושב הכסף ליותר מ-80% מלקוחותיהו. לגבי 20% הנוספים, ברגע שנקבל את הכסף נוכל לעשות בקרה ולבצע זיכוי".