משלמים ביוקר: כמה מזוהמים מטוסי חברות ה"לואו קוסט"?

בשנים האחרונות הרחיבו הטיסות הזולות את מגוון ותדירות הנסיעות – אך גם את הפצת החיידקים. עד כמה מלוכלך החלל שבו אנו שוהים מהרגע שבו אנו עולים למטוס? • תחקיר המטוסים המזוהמים, חלק ב'

זמן צפייה: 14:18

רגע לפני עונת חופשות האביב, יצא צוות חדשות 13 לבדוק כמה מזוהמים המטוסים שיישאו אותנו ליעדי החופשה הנחשקים. אלא שעל כל משטח שבו ניגע בדרך אל החופשה ישנם חיידקים. לצורך הבדיקה, הציב צוות חדשות 13 קריטריון לפיו נוכחות של יותר מ-1,000 חיידקים על משטח – מהווה זיהום.

בשנים האחרונות עלתה קרנן של חברות ה"לואו קוסט", שהרחיבו את מגוון ותדירות היעדים – במחירים נגישים. עבור חברות כאלו, עלות הניקיון והחיטוי יהיו מכבידות במיוחד. אחת החברות הפופולריות שנבדקה הייתה "איזי ג'ט". על מגש האוכל הצמוד למושב הקדמי נמצאו 8,291 חיידקים, על חגורת הבטיחות 11 אלף חיידקים, ועל ידית דלת השירותים 16 אלף חיידקים – כולם מעל הרף שהוצב.

עוד בחדשות 13:

ממגש האוכל ועד ידית המושב: לכמה חיידקים אנו נחשפים בטיסות?

הערב: מהפכת הלואו קוסט בשמיים – ששינתה את פני העשור האחרון

משבר הלואו קוסט: החברות שהפחיתו את יוקר המחייה מתקשות לשרוד

המראת מטוס של חברת ''איזיג'ט'' באנגליה
המראת מטוס של חברת ''איזיג'ט'' באנגליה | צילום: רויטרס

המצב בטיסות Wizz לא היה טוב בהרבה – על מגש האוכל זוהו כ-18 אלף חיידקים, על הידית שבין המושבים – שהייתה דביקה למגע 9,000 חיידקים, ועל ידית דלת השירותים 21 אלף חיידקים.

קיים פרוטוקול מסודר ומחמיר לחיטוי המטוסים, אלא שזה יאלץ לקרקע את כלי הטיס לפרקי זמן ממושכים יותר – וחברת הטיסה תפסיד כסף על כל דקה שהמטוס לא באוויר. "במקרים שבהם התגלה כי נוסע נדבק במחלה זיהומית, מחטאים ומנקים את המטוס בצורה יותר אגרסיבית", הסביר ד"ר דני שפיגלשטיין רופא תעופתי וטייס אזרחי. "בפרט באזור שבו ישב הנוסע".