החברה שמבטיחה פתרונות - על גבם של הורים מודאגים

"אקו לאב" מציעה ללקוחותיה רפואה מותאמת אישית כדי להביא לשיפור בסימפטומים מחלות כרוניות, אלא שהבטחותיהם לא מעוגנות במידע מחקרי. בעקבות תלונות נשלחה לחברה אזהרה ממשרד הבריאות

זמן צפייה: 05:47

הורים יעשו הכל כדי לדאוג לבריאות ילדיהם, וישנן חברות שזיהו את נקודת התורפה ומבקשות לנצל אותה. ליהי, אם לשני ילדים אוטיסטים מחולון מחפשת כבר שנים דרכים לעזור להם, ולהקל על ההתמודדות המורכבת שמלווה את חיי היום-יום שלהם. במהלך חיפושיה אחר פתרונות אלטרנטיביים, נתקלה ליהי באתר של חברת "אקו לאב", המצהיר כי מטרתו לרפא אנשים ממחלות כרוניות. "אני כבר דמיינתי את הבן הגדול שלי מפסיק לנפנף בידיים ומפסיק עם הטקסים שלו", סיפרה ליהי ששילמה לחברה 9,500 שקלים בתמורה לטיפול המוצע. "נתליתי בזה".

"אקו לאב" מציעה בדיקות מעבדה פונקציונליות, כדי לספק לחולה "רפואה מתקדמת מותאמת אישית", שמטרתה לעצור את התקדמות הסימפטומים ואף לגרום לנסיגתם. המטופלים מופנים לד"ר רון יפה, ממייסדי החברה והמומחה מטעמה, שאמור לפענח את בדיקות הדם. לשמו של יפה מוצמד באתר התואר "דוקטור", אך אינו רופא.

בחברה מציעים למטופלים לקנות תוספי מזון, שלטענתם אמורים להביא לשיפור בסימפטומים, אלא שהקשר המדעי בין ההבטחות למציאות הוא רופף ביותר. "אוטיזם זאת הפרעה התפתחותית מולדת", הסביר פרופ' יואב כהן, מנהל מחלקת ילדים במרכז לבריאות הנפש "איתנים". "זה לא דבר שאתה יכול לתת תרופה, בטח שלא אחרי הרבה שנים, ולרפא".

אתר חברת ''אקוביל'' - בדיקות מעבדה פונקציונאליות מתקדמות
אתר חברת ''אקוביל'' - בדיקות מעבדה פונקציונאליות מתקדמות | צילום: חדשות 13

עוד בחדשות 13:

רופא מוכר הגיע לסל כביסה של בני זוג – וכמעט הוביל לגירושים

יאיר גולן פועל לגייס ח"כים לשעבר בעבודה למפלגה החדשה של ברק

בהלה בנתב"ג: צעיר הכריז שיפוצץ מטוס – והורד ממנו עם חבריו

בעקבות פנייתה של ליהי ושל הורים אחרים לוועדה להטעיית הציבור במשרד הבריאות, חוקרי הוועדה שלחו היום (ראשון) מכתבי אזהרה לחברת "אקו לאב" ולמטפל החברה רון יפה. "אנחנו רואים פרסומים של אותם אנשים עם חלוקים לבנים, עם מצגים של עיסוק ברפואה באופן מפורש או באופן משתמע, כשבפועל אין שום הסמכה לשום דבר", אמר עו"ד אייל חקו מהוועדה לבדיקת הטעיית הציבור במשרד הבריאות.

מחברת "אקו לאב" נמסר בתגובה: "אקו לאב" אינה נותנת כל ייעוץ רפואי. מר רון יפה אינו מועסק על ידי החברה ו/או פועל מטעמה. "אקו לאב" אינה מפרשת את תוצאות הבדיקות אלא מעבירה את תוצאות הבדיקות למזמין, וזה בוחר למי יעבירן לפירוש. "אקו לאב" פועלת ביושרה ובאחריות בהתאם לכל דין.

מטעם רון יפה נמסר: אין זה ממנהגו להבטיח הבטחות שווא, ככל הנראה מדובר באי הבנה או בדברים שהוצאו מהקשרם. ברור כי במקום בו קיימת טעות בניסוח איזה דבר או בהבנתו, יפעל מר יפה לתיקון הדברים בהקדם האפשרי.