רשתות האופנה מתחילות למכור מחוץ לחנויות עם שליח • תיעוד

אחרי המסעדות, הגיע תורן של רשתות הביגוד שהחלו למכור מחוץ לעסקים עם שליח לטווח קצר. התאגדות רשתות המסחר, האופנה וההסעדה: "על הממשלה לפתוח את המסחר. אנחנו טובעים, נגמר לנו החמצן"

זמן צפייה: 01:33

רשתות ביגוד, בהן סניף של רשת האופנה "H&O" באשקלון, החלו היום (שלישי) למכור את סחורתן מחוץ לחנויות - באמצעות שליח לטווח קצר. זאת, בדומה למהלך שנקטו מסעדות רבות שנאסר עליהן לבצע טייק אוואי.

במרחק קצר מהכניסה לחנות מוצב שלט המודיע כי מדובר ב"עמדת קבלת הזמנות", שבה אמורים הלקוחות להמתין לקבלת ה"משלוח."

עוד בחדשות 13:

בעל חנות שקרס חילק את הסחורה בחינם ברחוב – ונקנס • תיעוד

פתיחת בתי עסק וגנים: קבינט הקורונה ידון במתווה היציאה מהסגר

בג"ץ דן בהפגנות: נציג המדינה הודה שלא ידוע על הדבקות – וננזף

סניף של רשת האופנה H&O באשקלון מוכר מחוץ לחנות באמצעות שליח | צילום: חדשות 13

בתוך כך, התאגדות רשתות המסחר, האופנה וההסעדה שיגרה מכתב לראש הממשלה, שר האוצר ושר הבריאות, ובו הדגישה את המצוקה שבה נמצאים בעלי הרשתות. "החנויות סגורות כבר תקופה ארוכה מאוד, על אף שהוכח מעל כל ספק כי ניתן לפתוח את המסחר ועדיין לשמור על בריאות הציבור", כתבו.

"במסגרת דיוני ועדת חוקה, ועל דעת כלל חברי הוועדה, הוחלט כי באיזון בין המשבר הכלכלי אל מול המשבר הבריאותי - אין ספק כי רשתות המסחר צריכות להיות בראש רשימת החוזרים לעבודה עם היציאה מהסגר. אנו שבים וקוראים לממשלה לפתוח לאלתר את המסחר, הן בקניונים והן ברחובות. אנחנו טובעים, נגמר לנו החמצן, הוכח שהמסחר אינו מדבק, הגיע הזמן לפתוח".

קניון ביג באשדוד
קניון ביג באשדוד | צילום: חדשות 13

בהמשך היום צפוי להתכנס קבינט הקורונה, ולדון במתווה היציאה הסגר. לפי תוכנית משרד הבריאות, השלב שבו יתאפשר לחדש את המסחר בקניונים ובכל החנויות יגיע רק בעוד כחודש ובתנאי שיהיו פחות מ-500 נדבקים ביום.

תנאי הסף הנדרשים להקלות על פי משרד הבריאות הם לפחות 30 אלף בדיקות ביום, פחות מ-2,000 נדבקים ביום, לא יותר מ-10% חיוביים מבין הנבדקים ועד 3% חולים קשים מבין כל הנדבקים. אם התנאים הללו יתממשו, אפשר יהיה להתחיל בשלב הראשון של התוכנית כבר ביום ראשון הקרוב, עם פתיחת המגזר הפרטי ללא קבלת קהל, הפעלת מערכת החינוך בגילים 6-0 החזרת שירותי הטייק אוואי ופתיחת הגנים הלאומיים והחופים.

באמצע השבוע הבא, בכפוף לנתוני התחלואה, צפויים להיפתח גם חנויות הרחוב והעסקים הקטנים, ובעוד שבועיים - אם יושג יעד של עד אלף נדבקים ביום – כיתות א-ד' ישובו למוסדות החינוך, וניתן יהיה לחדש את הטיפולים הלא רפואיים כדוגמת מספרות וקוסמטיקאיות.