יו"ר ההסתדרות על משבר הסלולר: "ניתן כל גיבוי לראשי הוועדים"

בכינוס חירום של ראשי ועד העובדים בענף, התייחס ארנון בר דוד לפיטורים בפלאפון ובסלקום ערב ראש השנה: "מבינים שהרגולציה הביאה לחוסר רווחיות אבל אי אפשר להשליך את זה על העובדים"

זמן צפייה: 03:49

בעקבות הודעת הפיטורין ההמוניים בחברת סלקום, והכרזת סכסוך העבודה בחברה, קיים היום (שלישי) יו"ר ההסתדרות ארנון בן דוד כינוס חירום עם ראשי ועדי העובדים בענף הסלולר. בכינוס התייחס בר דוד לפיטורין שהוכרזו בסלקום וכן בפלאפון, ואמר: "אני לא מבין איך המשבר הזה פורץ בערב חג. עובדת בחברת פלאפון עם חמישה ילדים קיבלה לפני מספר ימים מכתב פיטורין ערב ראש שנה", אמר. "לאן הגענו? איפה כבוד האדם? נעשה כל מאמץ כדי לטפל במשבר זה, וניתן כל גיבוי לראשי ועדי העובדים. לא יעלה על הדעת שיהיו מהלכים חד צדדיים".

"עולם התקשורת התנהל בצורה מסודרת בתוך הסכמים קיבוציים שעבדו עד היום והחברות החליטו לשבור את הכלים", הוסיף. "אנחנו מבינים שהרגולציה המטורפת הביאה לחוסר רווחיות אבל אי אפשר להשליך את זה על העובדים".

יו"ר ועד העובדים בסלקום, מיה יניב, דיברה אף היא בכינוס ואמרה: "הפיתרון הוא ברגולציה ולא בפיטורי עובדים, אנחנו לעולם לא היינו מנהלים מאבק שהוא נגד האינטרס ציבורי, המאבק שלנו הוא של כולם".

עוד בחדשות 13:

עובדי סלקום פתחו בשביתה; "ההתנהגות הברוטלית תיענה ביד קשה"

משבר בשוק התקשורת: סלקום הודיעה על פיטורים נרחבים

שלט חברת התקשורת סלקום
שלט חברת התקשורת סלקום | צילום: חדשות 13

גם בוועד העובדים של חברת פלאפון יצאו נגד הכוונה לבצע פיטורין נרחבים. "פלאפון חברה יציבה יותר ומאוזנת אבל עם זה בחרה הכלכלה בערב חג לפטר מאות עובדים", אמר יו"ר הוועד בחברה. "התשתיות נפגעות, רשת סלולרית זו תשתית לאומית - המאבק הוא לא רק שלנו אלא של הציבור, ומשרד התקשורת לא לוקח אחריות על שום דבר. החברות גוססות ואנחנו יוצאים למאבק גם בשביל הציבור וגם בשביל העובדים".

כאמור, מוקדם יותר היום הכריזה ההסתדרות סכסוך עבודה בסלקום. יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד הורה באופן מיידי לוועד עובדי סלקום ולעובדי החברה להתחיל בצעדים ארגוניים, ובעקבות כך, פתחו עובדי החברה בשביתה כללית.

בהודעה שפרסם, מסר בר דוד כי "התנהגותו הברוטלית חסרת הרגש של מנכ"ל סלקום ניר שטרן כלפי עובדי החברה, שהם ההון האנושי החשוב ביותר שלה, ופעולותיו החד-צדדיות - ייענו על ידי ההסתדרות וארגון עובדי סלקום ביד קשה". עוד אמר יו"ר ההסתדרות כי שטרן מפר ביד גסה הסכם שנחתם מול העובדים וההסתדרות, שבו סוכמו דרכי ההתנהלות. "ההסתדרות לא תשב בחיבוק ידיים ותיתן לעובדים גיבוי מלא במאבק על ביטחונם התעסוקתי. חוסר הרגישות שמפגינה הנהלת סלקום מקומם, ולא ניתן להשלים עם התנהגות שכזו".

ניר שטרן, מנכ''ל סלקום
ניר שטרן, מנכ''ל סלקום | צילום: חדשות 13

אתמול הודיעה סלקום על כוונתה לבצע פיטורים נרחבים. בחברה הודיעו על "תוכנית הבראה מקיפה" שמטרתה לחזק את החברה בהתמודדות עם התחרות והמחירים הנמוכים בשוק. על פי הדיווחים, כ-600 עובדים צפויים לאבד את מקום עבודתם לאחר החגים.

התוכנית כוללת הפחתה משמעותית בכוח האדם וכי החברה מתכוונת להיכנס למשא ומתן עם נציגות העובדים מיד לאחר החגים במטרה לשנות את ההסכם הקיבוצי הקיים ולהגיע להסכמות חדשות. עם זאת, החברה מסרה כי בשלב זה אין בכוונתה לצמצם בתפקידי שירות ומכירה.