לפני החלטת הממשלה: רשת ביג הודיעה שתפתח את המרכזים ביום א'

מנכ"ל הרשת שלח הודעה לשוכרי החנויות והכריז כי מתחמי הקניות ישובו לפעילות כבר ביום ראשון. זאת, זמן קצר לפני התכנסות השרים, שצפויים להכריע לגבי מתווה היציאה מהסגר

זמן צפייה: 00:19

מנכ"ל רשת "ביג" הכריז הבוקר (רביעי) כי מתחמי הקניות ישובו לפעילות ביום ראשון הקרוב. הודעתו זו נמסרה לשוכרי החנויות במתחמים, זמן קצר לפני ישיבת הממשלה - שתתכנס בצהריים ותכריע בדבר מתווה היציאה מהסגר והאפשרות להאריכו.

במכתבו, כתב המנכ"ל: "על פי החלטת הממשלה כרגע, הסגר הנוכחי מסתיים ביום שישי, 5 בפברואר. המסחר כולו אמור היה להיפתח כפי שהובטח לנו על ידי חבריהממשלה וכך נעשה - נפתח".

בנוסף, מתח ביקורת על התנהלות הממשלה: "משרד הבריאות מנפנף בנתונים סלקטיביים בשביל לקדם את האג'נדה ההיסטרית שלו לסגר ללא גבולות. בפועל אין כל סגר ברחובות, אין אכיפה איפה שצריך כפי שראינו השבוע. בממשלה פשוט לא מבינים את עוצמת הפגיעה בעולם המסחר ובבעלי העסקים".

עוד בחדשות 13:

לקראת הכרעה: נתניהו מעוניין בהארכת הסגר – גנץ מתנגד

משרד הבריאות לקופה"ח: היערכו לפתיחת החיסונים לכל הגילים ממחר

ההפרות נמשכות: חתונות המוניות נערכו בכמה מוקדים בארץ • תיעוד

מרכז קניות ביג
מרכז קניות ביג | צילום: יח''צ

בצהריים, כאמור, תתכנס ישיבת הממשלה ותכריע באשר לשאלת היציאה מהסגר. ראש הממשלה בנימין נתניהו והשר בני גנץ חלוקים בדעותיהם ולכל אחד מהם תוכנית אחרת ליום שאחרי.

המחלוקת הראשונה היא בשאלת מועד היציאה. נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין מבקשים להאריך את ההגבלות עד לשבוע הבא - ואפילו לא מתחייבים להאריך אותן רק עד יום ראשון, אלא הסבירו כי קודם יבקשו לראות את נתוני התחלואה - ורק לאחר מכן יקבעו תאריך. מנגד, גנץ סבור שיש לצאת מהסגר כבר ביום שישי הקרוב.

סגר
סגר | צילום: רויטרס

הנקודה השנייה עליה הצדדים חלוקים היא באשר למסחר. נתניהו ואדלשטיין חוששים מהתפרצות מחודשת של הקורונה, ולכן לא מעוניינים בפתיחת החנויות בקרוב. לעומתם, גנץ בעד לפתוח לכל הפחות שירותים של אחד על אחד כמו מספרות ומכוני יופי, וכן רוצה להתיר איסוף מזון ממסעדות ופתיחת צימרים למשפחות.

גם בעניין נמל התעופה עדיין אין הסכמות. ראש הממשלה ושר הבריאות סבורים שיש להותיר את נתב"ג סגור במשך שבועיים נוספים לפחות, זאת בכדי לצמצם את החשש מהגעת המוטציות לישראל. בנושא זה, גנץ אומנם לא מתנגד לכך - אך ביקש לראות תוכנית יציאה מסודרת. הצדדים חלוקים גם בעניין החזרת הספורט המקצועני, פתיחת שמורות הטבע ועוד.