משרד הבריאות לקופה"ח: היערכו לפתיחת החיסונים לכל הגילים ממחר

פרסום ראשון: ברקע ההאטה שנצפתה בימים האחרונים במבצע החיסונים, ולקראת היציאה המתקרבת מהסגר, הונחו קופות החולים להיערך לאפשרות לחסן את כלל האוכלוסייה מעל גיל 16 החל ממחר

זמן צפייה: 02:28

משרד הבריאות הודיע הבוקר (רביעי) לקופות החולים כי עליהן להיערך לפתיחת מבצע החיסונים לכל הגילים החל ממחר - כך שכלל האוכלוסייה מעל גיל 16 תוכל להתחסן נגד קורונה. זאת, ברקע ההאטה שנצפתה בימים האחרונים במבצע החיסונים שהוקצה עד כה לגיל 35 ומעלה בלבד.

למרות הפתיחה לכלל האוכלוסיה, הורו שר הבריאות יולי אדלשטיין ומנכ"ל המשרד לקופות החולים לרכז מאמצים בקבוצות הגיל 50+ ובקרב מרותקי הבית.

ההחלטה מגיעה לאחר דבריו של מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי אמש, שהצהיר כי "אנחנו שוקלים לפתוח את החיסונים לכולם כבר ממחר", בפגישה שקיים עם נציגי קופות החולים.

חיסון קורונה
חיסון קורונה | צילום: רויטרס

בתוך כך, במשרד הבריאות שוקלים לחייב בדיקות קורונה גם את מחוסני המנה השנייה עם שובם לארץ, זאת בניסיון למנוע כניסות מוטציות נוספות לשטח ישראל.  מדובר, אם כן, גם בישראלים שכבר זכאים לתעודת מתחסן או לתו ירוק - שכן מאז שקיבלו את מנת החיסון השנייה, עבר שבוע.

יש לציין כי גם מי שקיבל כבר שתי מנות חיסון עדיין יכול להידבק בנגיף ולהדביק אחרים, זאת למרות שבזכות החיסון רוב הסיכויים שהוא לא יפתח מחלה. ההנחה הרווחת כעת במשרד הבריאות היא שהמוטציות הן לא נחלה של מדינה אחת אלא שהן התפשטו כבר בכל מדינות העולם.

בתוך כך, בימים האחרונים נשמעה ביקורת נגד משרד הבריאות על עיכוב במתן תמריצים למתחסנים - מה שהיה צפוי להיות משמעותי בעיקר לאוכלוסיה הצעירה, שבימים האחרונים נראה כי נענית פחות לבוא ולהתחסן.