"הפארק - פצצה מתקתקת": אב הילד שנהרג מקריסת ענף מדבר לראשונה

שלושה חודשים לאחר שסלימאן ג'ברין בן ה-9 מת מנפילת ענף עץ בפארק שעשועים בדרום, משפחתו החליטה לתבוע פיצוי על סך 2.5 מיליון שקלים. "יכלו להיהרג עוד 20 ילדים, בנס זה היה רק הילד שלי"

זמן צפייה: 02:32

שלושה חודשים עברו מאז נהרג סלימאן ג'ברין בן ה-9 מנפילת ענף עץ בפארק שעשועים בדרום, אליו נסע עם הקייטנה שלו. בפעם הראשונה מאז האסון, התייצב אביו נאיף מול המצלמות, וסיפר על האובדן. "הוא יצא בבוקר רגיל, שמח", אמר נאיף, "הילד חיכה לזה".

סלימאן הספיק לשהות בפארק רק כמה דקות עד שנפגע מענף של עץ אקליפטוס, ששקל כ-200 קילוגרמים ונפל על ראשו מגובה של כ-15 מטרים. נאיף, שהגיע למקום רגעים לאחר ששמע על המקרה, הזדעזע לראות את מה שעמד לנגד עיניו. "לא האמנתי שלוקחים את הילדים למקום כזה", שיתף, "זו חורשה שלא מיועדת לשום דבר, זה מקום בלי אישורים - אין לו רישיון עסק. זה המקום האחרון שאפשר לקחת אליו ילדים".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

ברלין ואתונה אאוט – טורקיה אין: יעד הנדל"ן החדש של הישראלים

מדינה בהקפאה: מה יהיה עתיד סל התרופות ללא תקציב?

טראמפ: "חיסלנו את אל-בגדאדי – הוא נמלט כשהוא בוכה וצורח"

זירת האירוע ב''אקשן פארק'' סמוך ללכיש
זירת האירוע ב''אקשן פארק'' סמוך ללכיש | צילום: דניאל חג'בי - חדשות 13

"גם בסיוטים הכי גרועים לא חשבתי שזה יקרה", הוסיף נאיף, "חשבתי שאולי הוא קיבל מכה. רציתי להיות איתו ולהגיד לו 'הנה, אבא פה, יהיה בסדר'". לדבריו, "עץ כזה יכל להרוג עוד 20 ילדים. המקום הזה פצצה מתקתקת. בנס זה היה רק הילד שלי".

חקירת המשטרה עדיין נמשכת, אבל עכשיו תובעת המשפחה באמצעות עורכי הדין גיורא אבן צור ואביתר קציר פיצוי בסך 2.5 מיליון שקלים. לכתב התביעה צורפה חוות דעת של ד"ר יהודה רבס, אגרונום בכיר, שקבע כי "כל בעל מקצוע שהיה פועל לבצע סקר רציני וביקורת של מצב העצים, היה נוכח לדעת שחובה היה לבצע כריתה מסיבית באזורים הנגועים". לדבריו, "האירוע הטראגי לא רק שלא היה בבחינת 'כוח עליון', אלא שלאור מצבו הירוד של היער והמקום בו קרס הענף, הוא היה צפוי מאוד".

סלימאן ג'ברין ז''ל
סלימאן ג'ברין ז''ל | צילום: חדשות 13

עורך הדין אביתר קציר, ממשרד עורכי הדין קציר אבן צורן, טען: "החורשה הזו נמצאת במצב מחפיר של חוסר תחזוקה. התאונה הזאת לא הייתה סוג של משהו לא צפוי, אלא שהייתה כתובת ענקית על הקיר".

מחברת "אקשן פארק" נמסר בתגובה: "'אקשן פארק' מצרה על מותו של הילד שנפגע מכוח עליון בלבד. אם וכאשר תגיע התביעה, אנו נגיב בבית המשפט".

Wylahlנאיף ג'ברין, אביו של סלימאן ז''ל
נאיף ג'ברין, אביו של סלימאן ז''ל | צילום: חדשות 13