ברלין ואתונה אאוט - טורקיה אין: יעד הנדל"ן החדש של הישראלים

בשנה האחרונה, עקב משבר הנדל"ן, הישראלים בוחרים להשקיע דווקא במדינה המוסלמית, חרף היחסים העכורים עם י-ם - וקונים דירות פאר במחירי רצפה. אז כמה יעלה בית עם בריכה, שתי מרפסות ונוף?

זמן צפייה: 09:19

לובי, שולחן טניס, נוף, שתי מרפסות ובריכה עם מגלשות - זה לא תיאור של בית מלון חמישה כוכבים אלא של בניין מגורים בטורקיה, שם רכש אלכס קרייצר דירה אליה יכנס בקרוב - והוא לא לבד. מסתבר כי בשנה האחרונה, בעקבות משבר הנדל"ן והכמיהה להשקעה בנכס, הישראלים נוהרים למדינה המוסלמית וקונים שם דירות להשקעה או למגורים.

אחרי שברלין, לאס וגאס, אתונה ואפילו גיאורגיה נכבשו, המדינה שבה "הכול כלול" הפכה ליעד נחשק עבור המשקיעים, ועם זאת, יש מי שעדיין מרים גבה על המהלך. "קשה מאוד לשבור את הסטריאוטיפ", טען קרייצר, שסיפר כי חבריו לא בדיוק הבינו את ההחלטה להשקיע דווקא שם, "אבל נדבר בעוד חמש שנים. לא יכול להיות שדירה בתל אביב עולה כמו בניין בטורקיה". לדבריו, השווי הכולל של העסקה - כולל המיסים, הריהוט והנסיעות שלו על קו ישראל-טורקיה, הוא בסך הכל 70 אלף יורו, שהם 270 אלף שקלים. לא זו בלבד, הקבלן המקומי מספק לרוכשי הדירה את המטבח, המקרר, המדיח והמייבש.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

"אתה הולך על הראש שלי?": הקלטות נוספות מפגישת נתניהו-מוזס

חשד: בכירים במטה הבחירות של הליכוד הטרידו את עד המדינה פילבר

טראמפ: "חיסלנו את אל-בגדאדי – הוא נמלט כשהוא בוכה וצורח"

בניין דירות בטורקיה
בניין דירות בטורקיה | צילום: חדשות 13

נראה כי הימים שבהם המתיחות בין המדינות רוקנה את בתי המלון כבר כמעט נשכחו, ועכשיו יש מי שמניחים לגמרי בצד את המשבר בין המדינות. "פעם כשהיינו רואים את המטוסים, היינו יודעים שכולם הולכים לבלות באנטליה או באיסטנבול", הסביר אייל פרץ, מתחמחה בהשקעות בטורקיה,"היום אנחנו יודעים שחלק מהם כבר נוסעים לקנות נכסים".

לטענתו, קשה לו לומר לישראלים לקנות נכסים באזור - במיוחד לנוכח האמירות של הנשיא רג'פ טאיפ ארדואן, שלא נמנה עם אוהדי ישראל. ובכל זאת, "התשואה הרבה יותר טובה ממה שאנחנו רגילים בארץ, והמחירים ברי השגה". לשם השוואה, בפטהייה שבטורקיה, דירת ארבעה חדרים עם בריכה תעלה כ-255 אלף שקלים, לעומת דירת ארבעה חדרים בנתניה שבישראל, שתעלה בערך מיליון ושמונה מאות אלף שקלים. ובכן, זו כנראה התוצאה כשלרוב הישראלים אין שום יכולת לרכוש דירה בארץ.