בוטלה השביתה בנתב"ג; העובדים יקבלו את שכרם בזמן

בית הדין לעבודה הורה למדינה לשלם את שכר עובדי מעברי הגבול ונמל התעופה, זאת לאחר שבשבוע שעבר איימו כי ישביתו ביום שלישי את מעברי הגבול במחאה על עיכובי שכר ופגיעה בהסכם הקיבוצי

זמן צפייה: 07:10

ועד עובדי מעברי הגבול ברשות האוכלוסין הודיע היום (ראשון) כי ביטל את השביתה בנתב"ג שהייתה מתוכננת להתקיים ביום שלישי. זאת לאחר ששופטת בין הדין לענייני עבודה, ד"ר אריאלה גילצר-כץ, הורתה למדינה לנקוט בצעדים הדרושים כדי שעובדי מעברי הגבול יקבלו את שכרם בזמן.

כזכור, ביום חמישי שעבר הודיע ועד עובדי מעברי הגבול ברשות האוכלוסין על פתיחה בשביתה בכל מעברי הגבול בארץ, בהם בנתב"ג, החל מיום שלישי הקרוב ב-8:00. זאת, לטענתם, בגלל עיכובי שכר ממושכים ופגיעה בהסכם קיבוצי שהותר. משמעות השביתה הייתה כי לא תתאפשר כניסה ויציאה של אנשים וסחורות מהארץ.

"בשל מחדל מתמשך של ההנהלה ומשרד האוצר לא עודכנה מערכת שכר כך שהעובדים מקבלים בתחילת החודש שכר חלקי בלבד", נכתב בהודעת הוועד. "כמו כן, בחודשים האחרונים העובדים אף סופגים עקב כך גם פגיעה ברכיבי שכר שונים שהוסדרו בהסכם הקיבוצי".

עוד בחדשות 13 >>

עובדי מעברי הגבול ונתב"ג מאיימים: נפתח בשביתה בשבוע הבא

הערכה בישראל: רוסיה אחראית לשיבושים במערכת הניווט בנתב"ג

בהלה בנתב"ג: צעיר הכריז שיפוצץ מטוס – והורד ממנו עם חבריו

נתב''ג
נתב''ג | צילום: חדשות 13

יו"ר הוועד, שני שבתוב, אמרה עם הכרזת השביתה: "יש עובדות ועובדים שמתחילים את החודש עם מינוס של עד 50% בשכרם. הטלפון מהבנק הפך אצלם לשגרת חיים. לא יכול להיות שעובדים יצטרכו להילחם על זכותם הבסיסית לקבל שכר בזמן. אנחנו לא דורשים תוספות או זכויות יתר אלא רק שכר בזמן כמו כל העובדים במשק".

לטענת המוחים, האוצר מערים קשיים בטענה כי סגן החשב הכללי נמצא בניגוד אינטרסים – מכיוון שאשתו מועסקת במעברי הגבול. "מדובר בטענה הזויה שבגללה נגזר על מאות משפחות סבל כלכלי", ביטלה שבתוב את הטענה. "לא רצינו להגיע לרגע שבו נאלץ להשבית, במיוחד לא בחודשי הקיץ שרבים מהישראלים נופשים בחו"ל. לכן אנחנו מתחננים במשך שנים שיפתרו בעיה פשוטה והם לא נוקפים אצבע. לא השאירו לנו ברירה".