אל על נערכת לחידוש הטיסות: תפעיל נסיעות מבחן לאירופה כניסוי

כבר בחודש הבא תערוך חברת התעופה פיילוט ותחזיר כמה טיסות - בהתאם לביקוש. חלק מהעובדים, שהוצא לחל"ת עם פרוץ משבר הקורונה, יוחזר לעבודתו • פרסום ראשון

זמן צפייה: 06:38

פרסום ראשון: חברת התעופה אל-על תקיים בשבועות הקרובים פיילוט חזרה לשגרה ותפעיל נסיעות מבחן לאירופה בהתאם לביקוש הנוסעים - כך נודע הבוקר (ראשון) לחדשות 13.

בהודעה שהתקבלה אתמול אצל חלק מהעובדים שהוצאו לחל"ת עם פרוץ משבר הקורונה, כתבה החברה כי "יש כוונה לקיים ביוני פיילוט שיבחן את הביקוש לטיסות נוסעים. לטובת כך יוחזרו קומץ אנשים - טייסים ומגזרים רלוונטיים". בימים הקרובים, על פי ההודעה, תבחן ההנהלה כמה עובדים יוחזרו.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

3 שופטים, 3 תיקים, ראש ממשלה אחד: משפט נתניהו יוצא היום לדרך

שוחד, מרמה והפרת אמונים: המדריך המלא לקראת משפט נתניהו

ממחר: מה קרה לארצות הברית בארבע שנות שלטונו של טראמפ?

מטוס של חברת אל על בנמל התעופה בן גוריון
מטוס של חברת אל על בנמל התעופה בן גוריון | צילום: רויטרס

כזכור, לפני כשלושה שבועות הודיעה החברה לבורסה כי החל"ת לעובדיה יימשך עד ל-30.6. זאת, ברקע המשבר הקשה בענף התעופה בעקבות ביטול רוב הטיסות ברחבי העולם.

מנכ"ל החברה גונן אוסישקין אף כתב לעובדים מכתב שבו הסביר את עומק המשבר. "בחודש אפריל עברו בנתב"ג כ- 8,500 נוסעים. בימים כתיקונם מדובר בהיקף תנועה של שעה אחת בשיא הקיץ. לפי הערכות של נתב"ג מספר הנוסעים הכולל שיעברו בשדה השנה, יגיע לכדי 6 מיליון, לעומת תחזית של יותר מ-25 מיליון נוסעים שאליהם נערכו בנתב"ג. תחזית התנועה לשנת 2021 מדברת על כשליש מההיקף שהיינו רגילים אליו".

נתב''ג
נתב''ג | צילום: רויטרס

"החברה הפסיקה את פעילות הנוסעים שלה וכתוצאה מכך מרבית אנשינו נמצאים בחל"ת", כתב אוסישקין. "זו מציאות קשה, אך זו המציאות. השאלות המרחפות באוויר רבות ולצערי אין לנו את התשובות. יש לנו הערכות ותרחישים, אך רק המציאות, שלא בשליטתנו, תקבע את אופן חזרת החברה לפעילות".

עוד פירט המנכ"ל על התוכנית להתאוששות החברה וכתב כי "מדובר בתוכנית כואבת ולמשך הרבה שנים, אך יחד עם זאת, היא הכרחית כדי לשרוד. הנזקים הכלכליים שספגנו מחייבים אותנו לבצע צעדים כואבים על מנת לשרוד את המשבר ולהתקיים בשנים שלאחריו".