שוחד, מרמה והפרת אמונים: המדריך המלא לקראת משפט נתניהו

דריכות רבה שוררת במערכת המשפטית והפוליטית בשל פתיחת משפטו של רה"מ. הדיון שייערך מחר הוא יריית הפתיחה להליך המסקרן, שעוד בטרם החל לווה בדרמות פוליטיות שלא נראו כמותן בישראל

זמן צפייה: 02:25

מדינת ישראל נגד בנימין נתניהו: דריכות רבה במערכת המשפטית ובמערכת הפוליטית רגע לפני שלראשונה בתולדות מדינת ישראל יתייצב ראש ממשלה מכהן תחת כתב אישום בבית המשפט. נתניהו מואשם בשלוש פרשות: תיק 1000, הוא תיק המתנות, שבמסגרתו מואשם ראש הממשלה כי קיבל במשך שנים סיגרים ושמפניות במאות אלפי שקלים מאיש העסקים ארנון מילצ'ן והמיליארדר ג'יימס פאקר. נתניהו מואשם במרמה והפרת אמונים, ותיק זה נחשב למאתגר ביותר ולקשה ביותר לראש הממשלה מבחינה משפטית.

בתיק 2000, תיק השיחות בין מו"ל "ידיעות אחרונות", נוני מוזס, ונתניהו מואשם ראש הממשלה כי פעל לקדם את חוק "ישראל היום" לצמצום כוחו של החינמון בתמורה לשיפור הסיקור עבורו ב"ידיעות אחרונות". בפרשה זו מואשם נתניהו במרמה והפרת אמונים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

במערכת אכיפת החוק חוששים מלחץ פסול על עדי תביעה במשפט רה"מ

מלחמה בקורונה או קרבות אגו? תיעוד בלעדי של ניהול המשבר

אוחנה ביקש לבדוק אם ניצן עשה שימוש לא נאות במאגרי מידע

בנימין נתניהו
בנימין נתניהו | צילום: רויטרס

תיק 4000 הוא החמור ביותר והקשה ביותר להוכחה מבחינה משפטית, תיק "בזק וואלה" שבמסגרתו מואשם ראש הממשלה בעבירות של שוחד, מרמה והפרת אמונים. על פי כתב האישום, בעלי "בזק" ואתר "וואלה", שאול ואיריס אלוביץ', דאגו לסיקור חיובי עבור נתניהו ורעייתו ובתמורה קיבלו הטבות רגולטריות של מיליארדי שקלים.

לדיון מחר יגיע נתניהו עם שאר הנאשמים בתיק, שאול ואיריס אלוביץ' ונוני מוזס, לאחר שבקשתו לא להתייצב בדיון נדחתה. בתחילת הדיון תשאל ראש הרכב השופטים, השופטת רבקה פרידמן פלדמן, הדנה בתיק עם חבריה, עודד שחם ומשה ברעם, האם קרא נתניהו את כתב האישום והבין את תוכנו. פתיחת ההליכים מחר היא יריית הפתיחה במשפט המסקרן, שעוד בטרם החל, לווה בדרמות פוליטיות שלא נראו כמותן בישראל.