בדיקת חדשות 13: נתיב רגיל מול נתיב שיתופי - מי יגיע ראשון?

שתי מכוניות יצאו מנתניה לקניון איילון שבבני ברק - האחת במסלול שגרתי, והשנייה בחנה את "נתיב פלוס" החדש - כמה זמן לקח לכל אחד מהנהגים? • נתיבים שיתופיים יפתחו בערים נוספות במרכז

זמן צפייה: 04:30

הבוקר (ראשון) יצא לדרך אחד המהלכים האמיצים והשנויים ביותר במחלוקת בישראל. בניסיון נואש למצוא פתרון למשבר הפקקים הקשה, נפתחו שני נתיבי הנסיעה השיתופיים החדשים לתל אביב. "נתיבים מרובים נוסעים זה משהו שלא היה פה, אבל קיים בארצות הברית ובאירופה - וזה בסך הכל הוכיח את עצמו", אמר פג' יובל שמואלביץ', סמנכ"ל בכיר ב"וויז".

על מנת לבחון את נתיב הנסיעה החדש, צוות חדשות 13 הוציא לדרכן שתי מכוניות מנתניה לקניון איילון שבבני ברק. "הווייז מראה כמעט שעה ורבע בנתיב הרגיל, אבל קודם בכלל צריך להגיע לכביש החוף", אמרה ליאור קינן, שעשתה את הדרך במסלול הרגיל. כשהגיע מיכאל, שנסע בנתיב פלוס אל היעד - הייתה קינן רק באזור פולג. מיכאל הגיע בתוך 56 דקות - ואילו המכונית שנסעה בנתיב הרגיל, הגיעה בתוך שעה ו-45 דקות.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

שעת המבחן לנתיב השיתופי: שיפור – לצד עומסים בכבישים חלופיים

ועדת הכלכלה אישרה: נסיעות שיתופיות במוניות, שיובילו לירידת מחירים

"נמלטו מהשוטרים בנסיעה לאחור": פוענח רצח תושב רמלה בן 48

כביש החוף עם נתיב שיתופי ותחבורה ציבורית
כביש החוף עם נתיב שיתופי ותחבורה ציבורית | צילום: חדשות 13

"אני מקווה שמי שעמד היום בפקק והיה לו קשה, יימצא מחר עם מי לנסוע יחד או שייתן צ'אנס לתחבורה בציבורית", אמרה קרן טרנר-אייל, מנכ"לית משרד התחבורה. "זה הפתרון שלנו לשנים הקרובות. אין דרך אחרת. אם הציבור כן יתרגל להסדר, המצב כן הלך להיות טוב יותר", הוסיפה.

שני הנתיבים החדשים, שנפתחו היום לתל אביב, האחד בנתיבי איילון צפונה בין מבוא איילון לקיבוץ גלויות שבו הנהג צריך להסיע לפחות שני נוסעים. והשני, בכביש החוף בין מחלף נתניה לגלילות מערב לשני הכיוונים, שבו מספיק נוסע אחד לצד הנהג כדי לעקוף את הפקקים מימין, הם הראשונים מסוגם בישראל.

בתוך כך, הערב פורסם בחדשות 13 כי נתיבים שיתופיים יפתחו גם ברחבוות, יבנה, ראשון לציון וחולון. גורמים במשרד התחבורה מסרו לחדשות 13 כי הכוונה היא לנסות בשלב הבא להכניס את אותם נתיבים שקיימים כרגע בכביש החוף בנתיבי איילון גם באותן ערים.