שעת המבחן לנתיב השיתופי: שיפור - לצד עומסים בכבישים חלופיים

המיזם החדש שמטרתו לצמצם את מספר כלי הרכב בכבישים יצא לדרך. משרד התחבורה פרסם הודעה המצביעה על שיפור בזמנים, אך עם זאת נרשמו עומסים בכבישים העוטפים את כביש החוף - בהם כביש 4

זמן צפייה: 01:15

"נתיב פלוס", המיזם החדש של משרד התחבורה לעידוד השימוש בתחבורה ציבורית ובנסיעות משותפות, החל לפעול היום (ראשון) – ועל פי משרד התחבורה כבר נרשם שיפור בזמנים. עם זאת, עומסי תנועה נרשמו בכבישים העוטפים את כביש 2, ובהם כביש 4.

ממשרד התחבורה נמסר כי נכון לשעה 07:00, בנתיב פלוס בכביש החוף נרשם שיפור של 12 קמ"ש לכל משתמשי הדרך מגעש ועד גלילות. כמו כן בנתיבי איילון צפון, דווח על שיפור בתחבורה הציבורית של כעשר דקות ביחס לימים רגילים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

נהרגים יותר בכביש ומרוויחים פחות: הפערים בין הפריפריה למרכז

"נגררה באלימות": בת 42 עוכבה לאחר חציית כביש אסורה • תיעוד

תופעה מסוכנת: הנהגים שמורידים נוסעים בשולי כביש 6 • תיעוד

2222th
מפת ''נתיב פלוס''

עם זאת, כשעה לאחר מכן נרשם עומס תנועה בכביש 2 באזור פולג. עומס חריג נרשם גם בכביש 4 ובכבישים שעוטפים את כביש 2, וזאת ככל הנראה בגלל נהגים שנמנעו מנסיעה בכביש 2 בעקבות הנתיב החדש.

כאמור, מטרת "נתיב פלוס" היא לצמצם את מספר כלי הרכב בכבישים. המיזם החל לפעול בכביש החוף בין מחלף נתניה למחלף גלילות, שם הנסיעה בנתיב מותרת רק לתחבורה ציבורית ולרכב המסיע שני נוסעים לפחות – נהג ונוסע. בנתיבי איילון הוכשר נתיב לכיוון צפון בלבד, בין מבוא איילון למחלף חיל השריון, והנסיעה בו מותרת לתחבורה ציבורית ולשלושה נוסעים לפחות – נהג ושני נוסעים.

בנתיבים החדשים תתבצע אכיפה אינטנסיבית על ידי משטרת ישראל באמצעות יחידת האופנועים. בחודש הראשון, נהגים שייתפסו נוסעים לא על פי החוק יקבלו אזהרה ובפעם השנייה קנס בגובה 500 שקלים. בתום החודש, כל נהג שייתפס נוסע ב"נתיב פלוס" שלא לפי החוק ייקנס מיידית.