"איש מדהים": יוסף קהלני בן ה-79 נהרג בתאונת האוטובוס

דנה סיאס, נכדתו של הקשיש, סיפרה: "במקום נרות חנוכה אני מדליקה נרות נשמה" • בעלה של אחת הפצועות: "רק יומיים קודם לכן דיברנו על התאונות האלה, צריכה להיות התערבות לאומית"

זמן צפייה: 00:52

הקטל בכבישים: הותר היום (שני) לפרסום שמו של אחד מארבעת ההרוגים בתאונה הקטלנית שהתרחשה אמש  – יוסף קהלני בן ה-79, תושב פתח תקווה. נכדתו, דנה סיאס, סיפרה על סבה: "נלחמת בסרטן, באתגרים פיזיים ונפשיים, ובסוף הלכת ככה בתאונה, לא מגיע לך", כתבה בחשבון הפייסבוק שלה. "היית איש מדהים ופשוט, לימדת אותי לאהוב את הטבע ואת הטוב שבאדם. היית צדיק שעזר לכל מי שהיה צריך".

"סבא היה בדרך מירושלים להדליק נר ראשון של חנוכה. כמה סבתא חיכתה לך, כמה חיכיתי שנדליק נר ביחד. איך זה שבמקום נרות חנוכה אני מדליקה נרות נשמה?".

עוד בחדשות 13:

"כל האוטובוס מרוסק": שיחת החירום למד"א לאחר התאונה בכביש 40

תאונת אוטובוס ליד נתב"ג: ארבעה בני אדם נהרגו בכביש 40

נהג המשאית מהתאונה בר"ג: "נסעתי – ופתאום כל הקבינה התנדנדה"

מסע ההלוויה של יוסף קהלני שנהרג בתאונת האוטובוס הקטלנית בכביש 40
מסע ההלוויה של יוסף קהלני שנהרג בתאונת האוטובוס הקטלנית בכביש 40 | צילום: חדשות 13

קהלני הובא למנוחות בבית הקברות סגולה בפתח תקווה. בתו, איריס סיאס, ספדה לו: "היית אבא אהוב וטהור. הלכת בצורה אכזרית כזו, בלי שהספקנו להגיד לך כמה אנחנו אוהבים אותך. אמא חיכתה לך להדלקת נר ראשון, אבל לא הגעת - והאור שלך כבה". סיאס הוסיפה: "אנחנו כאן נדאג לאמא, לך לך לשלום ונוח על משכבך בשלום".

יוסף קהלני, אחד מההרוגים בתאונת האוטובוס הקטלנית בכביש 40
יוסף קהלני, אחד מההרוגים בתאונת האוטובוס הקטלנית בכביש 40 | צילום: באדיבות המשפחה

בתוך כך, אמר טוב, בעלה של מאירה ווהאב שנפצעה בינוני בתאונה ומאושפזת בבית החולים תל השומר: "מאירה נסעה עם אחותה וחברותיה לירושלים ובדרכה חזרה הביתה התקשרה אלי להתלבט אם ללכת לנחם אבלים. כשסיימנו את השיחה ישבתי לראות חדשות וראיתי את הדיווח על התאונה. הייתי בהלם ומיד התקשרתי אליה אבל היא לא ענתה".

"ידעתי שהיא באוטובוס וישר התחלתי להתארגן ולחפש אותה", הוסיף. "רק יומיים קודם לכן דיברנו על התאונות האלה, צריכה להיות התערבות לאומית. אין אכיפה במדינה".

כאמור, ארבעה בני אדם נהרגו אתמול בתאונה, בהם אישה כבת 50. זאת, לאחר שהאוטובוס, שהיה בדרכו מחיפה לירושלים, ככל הנראה התנגש בתחנת בטון - שפילחה את כלי הרכב. מנוף פעל במקום כדי להרים את האוטובוס בזמן שהכביש נחסם לתנועה.

14 בני אדם נפצעו בתאונה, בהם אישה כבת 67 וצעירה כבת 19 במצב קשה, שפונו לבית החולים שיבא בתל השומר, 12 בני אדם שנפצעו קל לבתי החולים אסף הרופא, בילינסון והשרון.

זירת התאונה הקטלנית בכביש 40
זירת התאונה הקטלנית בכביש 40 | צילום: דוברות מד''א

פראמדיק מד"א שנכח בזירה סיפר: "סמוך לשעה שבע וחצי בערב התקבלה קריאה על אוטובוס שהתנגש בתחנת אוטובוס מבטון. הגענו למקום, ראינו מחזה לא קל, מספר פצועים מפוזרים בשטח, חלק מהם התהלכו וחלק היו לכודים באוטובוס במצב קשה ואנוש. הפצועים פונו לבתי החולים".

מתנדב זק"א סיפר: "מדובר בזירה מאוד קשה, מסיבה שעדיין אינה ברורה האוטובוס פגע בעוצמה בתחנת אוטובוס ישנה מבטון. מעוצמת התאונה, גג התחנה נכנס פנימה לתוך האוטובוס וכל הנוסעים שישבו בצד הימני של האוטבווס נפגעו. חילצנו את הלכודים, לצערי היו לנו ארבעה הרוגים בתוך האוטובוס".