"כל האוטובוס מרוסק": שיחת החירום למד"א לאחר התאונה בכביש 40

בהקלטת השיחה למוקד מגן דוד אדום ניתן לשמוע את עוברי האורח מתארים את זירת התאונה הקטלנית בצומת בדק: "האוטובוס עף לגמרי מחוץ לנתיב - גוש בטון נפל על חמישה מושבים לפחות"

זמן צפייה: 05:31

#לוקחים_את_ההגה_לידיים: בהקלטת השיחה למוקד החירום של מגן דוד אדום, ניתן לשמוע את עוברי האורח מדווחים על התאונה הקטלנית שאירעה הערב (ראשון) בצומת בדק שבכביש 40, שבה נהרגו ארבעה בני אדם ונפצעו 14 נוספים.

"האוטובוס עף לגמרי מחוץ לנתיב - הוא כולו מרוסק", נשמע עובר האורח מדווח. "תזמיני הרבה אמבולנסים ומכבי אש". בשיחה נוספת למוקד, ניתן לשמוע עוברת אורח נוספת מסבירה: "האוטובוס סטה מהמסלול, אני לא יודעת כמה אנשים יש שם. יש לכודים בפנים. נפל גוש של בטון על חמישה מושבים לפחות".

מבית החולים אסף הרופא נמסר כי שלושה מהפצועים שפונו לבית החולים השתחררו, ושלושה נותרו להמשך טיפול במצב קל.

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-20191222-2316' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_x7kxwwt1' duration='93'']

עוד בחדשות 13:

בחזרה לרגע התאונה: נהגת הרכב שדרסה אדם למוות ב-2018 – מדברת

תאונת אוטובוס ליד נתב"ג: ארבעה בני אדם נהרגו בכביש 40

נהג המשאית מהתאונה בר"ג: "נסעתי – ופתאום כל הקבינה התנדנדה"

זירת התאונה הקטלנית בכביש 40
זירת התאונה הקטלנית בכביש 40 | צילום: דוברות מד''א

כאמור, ארבעה בני אדם נהרגו בתאונה הקטלנית, בהם אישה כבת 50. זאת, לאחר שהאוטובוס, שהיה בדרכו מחיפה לירושלים, ככל הנראה התנגש בתחנת בטון - שפילחה את כלי הרכב. מנוף פעל במקום כדי להרים את האוטובוס בזמן שהכביש נחסם לתנועה.

14 בני אדם נפצעו בתאונה, בהם אישה כבת 67 וצעירה כבת 19 במצב קשה, שפונו לבית החולים שיבא בתל השומר, 12 בני אדם שנפצעו קל לבתי החולים אסף הרופא, בילינסון והשרון.

זירת התאונה הקטלנית בכביש 40
זירת התאונה הקטלנית בכביש 40 | צילום: דוברות מד''א

פראמדיק מד"א שנכח בזירה סיפר: "סמוך לשעה שבע וחצי בערב התקבלה קריאה על אוטובוס שהתנגש בתחנת אוטובוס מבטון. הגענו למקום, ראינו מחזה לא קל, מספר פצועים מפוזרים בשטח, חלק מהם התהלכו וחלק היו לכודים באוטובוס במצב קשה ואנוש. הפצועים פונו לבתי החולים".

מתנדב זק"א סיפר: "מדובר בזירה מאוד קשה, מסיבה שעדיין אינה ברורה האוטובוס פגע בעוצמה בתחנת אוטובוס ישנה מבטון. מעוצמת התאונה, גג התחנה נכנס פנימה לתוך האוטובוס וכל הנוסעים שישבו בצד הימני של האוטבווס נפגעו. חילצנו את הלכודים, לצערי היו לנו ארבעה הרוגים בתוך האוטובוס".