"חלק מהמשפחה": המפגש המרגש בין השכן להורי הילד שהציל מטביעה

במשך שבועיים חיפשו נורית ויורם כהן את האיש שהציל את הבן, שטבע בבריכה שבחצר הבית, מבלי לדעת שרק גדר אחת מפרידה בינם לבינו. אתמול הם נפגשו לראשונה. "שמעתי 'הילד טבע' ופשוט טסתי לשם"

זמן צפייה: 04:57

אפשר לקרוא לזה "יד המקרה", אפשר לומר שהביטוי "האדם הנכון ברגע הנכון", מתאים לתיאור אותן דקות קריטיות שחיברו בין יריב סעדון למשפחת כהן. במשך שבועיים חיפשו נורית ויורם כהן את האיש שהציל את הבן שלהם, שטבע בבריכה הפרטית בחצר ביתם - אתמול הם נפגשו לראשונה. "אני זוכרת שהוא היה עם מכנס שחור קצר, חולצת טריקו שחורה. ואפילו ניסיתי להיזכר איך הוא נראה. ולא הצלחתי", סיפרה נורית.

זו הייתה שבת לפני כשבועיים, שעת צהריים בערב חג השבועות. רם בן ה-11 בילה בבריכה הפרטית שבחצר הבית. דבר לא היה שונה משאר הפעמים שבהן בילה בבריכה - חוץ מהמזרן שעליו שכב, מעין פוף שצף על פני המים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

מחקר חושף: מדוע הכלב שלכם מסתכל עליכם בעיניים עצובות?

מתוקה מהחיים: ליאור קוקה והקינוחים שמשגעים את האינסטגרם

סוף עצוב: נקבע מותו של הילד שטבע בבריכה בראש פינה

יריב סעדון פוגש לראשונה את נורית כהן, אמו של רם
יריב סעדון פוגש לראשונה את נורית כהן, אמו של רם | צילום: חדשות 13

"בגלל שנהיה שקט, אבל שקט קיצוני, משהו באינטואיציה שלי הוציא אותי מהמיטה הביא אותי לפה לבדוק" שחזרה נורית את רגעי האימה שקדמו למציאת בנה.

"שמעתי הילד טבע, הילד טבע", סיפר סעדון. "זה באינסטינקט של שניות. הכל נעלם לי, הכל נמחק לי. לא שמעתי כלום. לא ראיתי כלום. כמו חדור מטרה שזיהיתי פשוט מאיפה בא הרעש וטסתי לשם", אמר.

בריכת השחייה בה טבע רם כהן
בריכת השחייה בה טבע רם כהן | צילום: חדשות 13

"אני עמדתי ליד הבריכה, ויריב הגיע משם", הצביעה נורית על קצה החצר. "צעקתי לו 'מי אתה, מי אתה'. ואז הוא הגיע ואמר ליורם לא לעשות הנשמה כי כבר לא עושים הנשמה. רק זכרתי אותך עומד, עם הברכיים כפופות, ועושה לרם את הדבר הזה בלב עם שתי אצבעות", אמרה.

"עשיתי את הדברים כמו שלימדו אותנו", הצטנע סעדון. "קודם כל לפתוח נתיב נשימה, נתיב אוויר. לבדוק דופק ולראות מה המצב. משם התקדמנו עם עיסויים".

נורית ויורם כהן, הוריו של רם כהן שניצל מטביעה ביחד עם יריב סעדון שהציל אותו
נורית ויורם כהן, הוריו של רם כהן שניצל מטביעה ביחד עם יריב סעדון שהציל אותו | צילום: חדשות 13

רם פונה לבית החולים אסף הרופא במצב קשה עד אנוש, כשהוא מורדם ומונשם. באותו זמן יריב סעדון חזר הביתה, בלי שהוריו של רם יודעים מי האיש שׁהציל את חיי בנם. רם החלים ואף הספיק לחזור לבית ספר. אך במשך שבועיים, כאמור, חיפשו בני משפחת כהן את סעדון, שנסע בינתיים לחו"ל כשהוא אינו מודע לנסיונות לאתרו. רק כשנפגשו אתמול התברר שגדר אחת מפרידה בין הבתים. ולמרות זאת, עד לאותו מקרה הם לא נפגשו מעולם.

"אתה חלק מהמשפחה שלנו", אמרו הוריו של רם לסעדון, שהשיב: "אתם חלק מהמשפחה שלי. כשראיתי אותו חיבקתי אותו כאילו הוא היה שלי. אני מרגיש שייכות לילד הזה. אני נגעתי בו".