מתוקה מהחיים: ליאור קוקה והקינוחים שמשגעים את האינסטגרם

היא רק בת 24 וכבר הפכה לאימפריה בתחום, אבל הדרך לשם לא הייתה חלקה. אחרי שנשרה מהתיכון, עזבה את הצבא, והעסק הראשון שלה הפסיד מאות אלפי שקלים - קוקה טועמת את הניצחון המתוק

זמן צפייה: 09:40

ליאור קוקה היא כוכבת אינסטגרם חדשה יחסית ומי שהצליחה לייצר מיני אימפריה בתחום הקינוחים, שכוללת דוכן בלוקיישן הכי נחשק ברוטשילד, בית קפה לא רחוק משם, סניף בעזריאלי, סניף בקניון איילון ועסק חדש בקניון ראשונים.

אבל קוקה מפתיעה, כי היא לא סתם סיפור הצלחה מהיר, היא צעירה שנלחמה בשיניים על ההצלחה שלה כשרוב הזמן הדברים לא באו לה בקלות. בכיתה י' היא פרשה מהתיכון והבטיחה לכולם שתעשה בגרות בכוחות עצמה ואכן כך עשתה. היא השתלבה במסגרת של נוער קידום וההורים שלה הבינו שיש כאן עסק עם מתבגרת מאתגרת.

ליאור קוקה
ליאור קוקה | צילום: אינסטגרם

"הייתי מוכרת עוגות מהבית במעלה אדומים אצל ההורים מגיל 14", סיפרה קוקה, "הייתי בורחת לעבוד בכל מיני מאפיות, הייתי מרותקת לתוכניות בישול, מחפשת מתכונים באינטרנט וכל השבוע רק חושבת איך אני אכין אותם ביום שישי. בכיתה י' החלטתי שקצת קשה לי להיות במסגרת. בהתחלה ההורים שלי חשבו שעושים לי משהו, אבא שלי לא הבין את זה. הוא שאל אותי אם מישהו מרביץ לי".

גם למסגרת הצבאית קוקה לא הצליחה להתרגל, ואחרי חודש מיום גיוסה היא השתחררה, וכשכבר הצליחה להגשים את חלום הילדות שלה ופתחה עסק משלה – היא הפסידה בו מאות אלפי שקלים. "לפני שנה פתחתי עסק לבד. חנות שכל היום עובדת, ויש תור של בערך 50 דקות כדי לקבל פרוסת עוגה שעולה 48 שקלים", שיתפה קוקה, "הייתי נורא מוכשרת להפסיד 200 אלף שקלים בשלושה חודשים, כשהחנות עובדת ויש תור אינסופי".

עוגה של ליאור קוקה
עוגה של ליאור קוקה | צילום: אינסטגרם

קובי עבד, הבעלים של רשת "מיתוס", זיהה את הפוטנציאל של כוכבת הרשת הצעירה והוא מי שעומד היום מאחוריה ונותן לה את הגב הניהולי. "ברקע אני שומעת שאנשים אומרים עלי 'עוד שנייה היא קונה מזראטי, כמה כסף היא עושה על העוגות', ואני יודעת שאני מפסידה כסף", סיפרה קוקה. "קובי בא יום אחד לבקר בחנות, לקח אותי לצד ואמר לי – את מפסידה כסף. זו הפעם הראשונה שמישהו אמר לי את זה בפנים".

היום, לקוקה יש קרוב ל-120 אלף עוקבים באינסטגרם, וכל פוסט בעמוד שלה זוכה באלפי לייקים ותגובות. זה לא עולם וירטואלי, זה בדיוק מה שמחזיק את העסק כולו. אין יום בלי סטורי ובלי תיעוד תמידי. "חצי מהזמן שלי אני משקיעה ברשתות", ציינה קוקה, "הרשתות לוקחות המון מהזמן. אני חושבת שכל הזמן הוכחתי שבדברים שבאמת חשובים לי ושאני רוצה, אני לא רואה בעיניים".

גלידה מבית ליאור קוקה
גלידה מבית ליאור קוקה | צילום: אינסטגרם