לאחר הטביעה: גופת המחלץ מזיקים הועברה לנתיחה לבדיקת הנסיבות

פרסום ראשון • גופתו של מיכאל בן זיקרי בן ה-45 שהציל ארבעה בני משפחה באגם בזיקים הועברה למכון לרפואה משפטית באבו כביר לבקשת משפחתו. למרות האסון: גם הבוקר מתרחצים באגם המסוכן

זמן צפייה: 03:07

הטרגדיה באגם זיקים: גופתו של מיכאל בן זיקרי, תושב אשדוד בן 45 שטבע אתמול למוות לאחר שהציל ארבעה בני משפחה באגם הסמוך לחוף זיקים, הועברה למכון לרפואה משפטית באבו כביר לבדיקת נסיבות הטביעה, זאת לבקשת בני משפחתו - כך פורסם הבוקר (שבת) לראשונה בחדשות 13.

הארבעה, קרובי משפחה תושבי המועצה המקומית חורה, בהם אישה כבת 40, נערה בת 14, ילד בן עשר וילדה בת שבע חולצו במצב קל. לאחר שמיכאל בן זיקרי לא יצא מן המים, הגיעו כוחות גדולים במטרה לאתרו, וכאמור הוא אותר ללא רוח חיים. גיסו של בן ה-40 סיפר אתמול לחדשות 13: "הוא היה עם אשתו, נכנס להציל אישה ואחרי זה עוד מישהו ואז טבע". קרוב משפחתם של הילדים אמר כי "גיבור כזה קשה למצוא היום - כל המשפחה מתנצלת על מה שקרה".

מיכאל בן זיקרי
מיכאל בן זיקרי | צילום: חדשות 13

רוני, גיסו של הגבר שטבע למוות, אמר לחדשות 13: "אשתו גם הלכה אחריו כדי לראות מה קורה אתו ואז היא נכנסה וכמעט טבעה. היא קראה לו שיבוא להציל אותה. במזל היא יצאה מהמים. אם זה אזור מוגדר שלא להיכנס לשם, למה זה נשאר פתוח? אם יודעים שיש בורות טובעניים למה משאירים את זה פתוח?".

חובש בכיר במד"א צפריר יוסף סיפר כי "תוך כדי הטיפול הרפואי בארבעת הטובעים שחולצו מהמים במצב קל אזרחים סיפרו לנו שהגבר שהציל אותם נעדר ולא יצא מהמים. כוחות גדולים של משטרה וכיבוי אש הגיעו למקום ובעזרת סירות וציוד מיוחד הם ערכו סריקות באגם. לצערנו הוא אותר במים כשהוא מחוסר הכרה ולאחר שחולץ אלינו לא נותר לנו אלא לקבוע את מותו". עדת ראייה שהייתה במקום אמרה כי בן ה-40 "הלך להציל שלושה ילדים ולא חזר".

אגם זיקים
מתרחצים - למרות האסון. אגם זיקים, הבוקר

לפני מציאת הגופה פרמדיק מד"א איתן לסרי וחובש רפואת חירום במד"א בן טטרו סיפרו: "כשהגענו לחניון של חוף זיקים הוציאו אלנו באמצעות רכב שטח את הטובעים שחולצו מהאגם ע"י אזרחים כשהם בהכרה וסובלים מקושי קל בנשימה ותשישות. הכנסנו אותם במהירות לאמבולנסים ופינו אותם במצב קל לבית החולים תוך כדי טיפול רפואי שכלל מתן חמצן".

ובתוך כך גם הבוקר, למרות האסון, הרוחצים ממשיכים להיכנס לאגם המסוכן לרחצה. ממועצת חוף אשקלון נמסר בתגובה: ״לצערנו אירע אתמול מקרה טביעה באגם הסמוך לחוף זיקים, אגם אשר הרחצה בו אסורה. במקום מוצב שילוט האוסר בפירוש את הכניסה לאגם ומתריע בפני הסכנה הטמונה בכך״.