גבר טבע למוות באגם ליד זיקים אחרי שחילץ 4 בני משפחה

כוחות הוזעקו לאגם לאחר מיכאל בן זיקרי, תושב אשדוד, שהציל דודה ואת שלושת אחייניה תושבי חורה שטבעו, לא יצא ממנו. בתום חיפושים חולץ בן ה-45 ללא רוח חיים. "גיבור כזה קשה למצוא היום"

זמן צפייה: 03:07

מיכאל בן זיקרי, תושב אשדוד בן 45, שחילץ בשלום דודה ושלושת אחייניה שטבעו באגם סמוך לחוף זיקים טבע היום (שישי) למוות. ארבעת הקרובים תושבי המועצה המקומית חורה, בהם אישה כבת 40, נערה בת 14, ילד בן עשר וילדה בת שבע חולצו במצב קל.

לאחר שלא יצא מן המים, הגיעו כוחות גדולים במטרה לאתרו, וכאמור הוא אותר ללא רוח חיים. גיסו של בן ה-40 סיפר לחדשות 13: "הוא היה עם אשתו, נכנס להציל אישה ואחרי זה עוד מישהו ואז טבע". קרוב משפחתם של הילדים אמר כי "גיבור כזה קשה למצוא היום - כל המשפחה מתנצלת על מה שקרה".

רוני, גיסו של הגבר שטבע למוות, אמר לחדשות 13: "אשתו גם הלכה אחריו כדי לראות מה קורה אתו ואז היא נכנסה וכמעט טבעה. היא קראה לו שיבוא להציל אותה. במזל היא יצאה מהמים. אם זה אזור מוגדר שלא להיכנס לשם, למה זה נשאר פתוח? אם יודעים שיש בורות טובעניים למה משאירים את זה פתוח?".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

מיכלי הגז נשרפו כליל: תיעוד לוויין מנזקי הפיצוץ ממזרח לטהראן

לראשונה: יותר מ-200 אלף נשאי קורונה אובחנו בעולם בתוך יממה

תיעוד: החשוד ברצח אשתו נמלט בתחתונים – בתם רצה לבקש עזרה

מיכאל בן זיקרי
מיכאל בן זיקרי | צילום: חדשות 13

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-articles-part-202073613' autoplay='0' credit='' desc='עדת ראייה לטביעה' kid='1_i37akpwc' duration='68'']

חובש בכיר במד"א צפריר יוסף סיפר כי "תוך כדי הטיפול הרפואי בארבעת הטובעים שחולצו מהמים במצב קל אזרחים סיפרו לנו שהגבר שהציל אותם נעדר ולא יצא מהמים. כוחות גדולים של משטרה וכיבוי אש הגיעו למקום ובעזרת סירות וציוד מיוחד הם ערכו סריקות באגם. לצערנו הוא אותר במים כשהוא מחוסר הכרה ולאחר שחולץ אלינו לא נותר לנו אלא לקבוע את מותו". עדת ראייה שהייתה במקום אמרה כי בן ה-40 "הלך להציל שלושה ילדים ולא חזר".

לפני מציאת הגופה פרמדיק מד"א איתן לסרי וחובש רפואת חירום במד"א בן טטרו סיפרו: "כשהגענו לחניון של חוף זיקים הוציאו אלנו באמצעות רכב שטח את הטובעים שחולצו מהאגם ע"י אזרחים כשהם בהכרה וסובלים מקושי קל בנשימה ותשישות. הכנסנו אותם במהירות לאמבולנסים ופינו אותם במצב קל לבית החולים תוך כדי טיפול רפואי שכלל מתן חמצן".

חיפוש אחר נעדר באגם ניצנים סמוך לזיקים
חיפוש אחר נעדר באגם ניצנים סמוך לזיקים | צילום: דוברות כבאות והצלה

מוקדם יותר היום פורסם כי בועז אזולאי בן ה-16 הוא הנער שטבע אמש למוות בקדומים, אחר שנכנס עם שני חבריו לבור מים ביישוב, אך לא הצליח לצאת ממנו. בצהריים דיווחו השלושה כי הם הולכים לאזור, ולאחר שלא חזרו כעבור כמה שעות, דיווח על כך אחד ההורים למוקד.

הרבש"ץ הוזעק למקום, וסייע לשני הנערים לצאת מהבור. אולם, בועז לא נמצא ולמקום הוזעקו צוללנים, שאיתרו אותו. בנער בוצעו פעולות החייאה, אך בסופן נקבע מותו. הוריו החליטו לתרום את קרניות עיניו ואמרו כי "כי זה מה שבועז היה רוצה שנעשה".

בועז אזולאי בן ה-16 שטבע למוות בקדומים
בועז אזולאי בן ה-16 שטבע למוות בקדומים | צילום: באדיבות המשפחה