הצעירה ביותר בישראל: בת 19 מתה לאחר שחלתה בקורונה

הצעירה אושפזה לפני כשבוע וחצי בביה"ח הדסה עין כרם בירושלים, והיום נקבע מותה. מבית החולים נמסר כי היא סבלה ממחלות רקע, בהן עודף משקל קיצוני ויתר לחץ דם, והונשמה מיד עם אשפוזה

זמן צפייה: 00:34

נגיף הקורונה בישראל: צעירה בת 19, תושבת שכונת ראס אל-עמוד שבירושלים שסבלה מהשמנת יתר ומחלות רקע נוספות ונדבקה בקורונה, מתה היום (שבת) בבית החולים הדסה עין כרם בעיר. הצעירה אושפזה לפני כמה ימים לאחר שנדבקה בנגיף ככל הנראה בחתונה שבה השתתפה, מצבה הידרדר והיום כאמור נקבע מותה. בת ה-19 היא האדם הצעיר ביותר בישראל שמת מהסתבכות הנגיף.

הצעירה סבלה ממחלות רקע קשות הכוללות יתר לחץ דם ריאתי ואי ספיקת לב, מסרו מבית החולים עם עודף משקל קיצוני עד כדי קושי בתנועה. עוד נמסר כי היא נדבקה בקורונה "עם עומס נגיפי מסיבי", וכי מיד עם אשפוזה נזקקה להנשמה, כולל חיבור למכונת לב ריאות (אקמו).

עוד נמסר: "החולה טופלה בכל הארסנל העומד לרשות בית החולים ובמסירות רבה על ידי הצוותים, כולל מערכת לב ריאות וגם טיפול במסגרת ניסוי קליני, במהלכו קיבלה טיפול בחיסון פאסיבי שמכיל גמאגלובלינים נגד הוירוס". בבית החולים גם הודיעו כי קיימת הסתברות גבוהה שמספר אנשי  צוות שטיפלו בצעירה נדבקו "בשל העומס הויראלי, והצורך בהחייאות ממושכות מרגע קבלתה", וכי הם אותרו ובודדו כנדרש.

אושרי אסולין, בן 26 שמת מקורונה
אושרי אסולין, בן 26 שמת מקורונה

זהו מקרה חריג יחסית של תמותה מנגיף הקורונה בקרב צעירים, שכן אוכלוסיית הסיכון שלו הם בעיקר מבוגרים. לפני כשבועיים מת אושרי אסולין, בן 26 מכפר סבא, בבית החולים מאיר, גם הוא לאחר שנדבק בנגיף. אסולין לא סבל ממחלות רקע, וכתוצאה מהקורונה לקה גם בתסמונת קווסאקי, שנצפתה בעיקר אצל ילדים.

בישראל מזהים בימים ובשבועות האחרונים עליה יחסית במספר הנדבקים המאומתים בקרב צעירים. אמש עדכן משרד הבריאות כי ביממה האחרונה אותרו בישראל 400 נדבקים חדשים, ובכך עלה מניין הנדבקים בישראל ל-22,800 - מהם 5,614 חולים פעילים, 46 במצב קשה ו-28 מונשמים. מניין מקרי המוות עומד עד כה על 314.

אמש דווח בתוכנית "שישי עם אילה חסון" כי בכירים בקבינט הקורונה העריכו כי ייאלצו כמעט בוודאות להשיב את המגבלות על התכנסויות בחללים סגורים. ביום ראשון יתכנס הקבינט וידון במהלכים הבאים.

נכון לעכשיו, ההנחיות מאפשרות התכנסות של עד 50 אנשים - בחללים פתוחים וסגורים - אבל ישנם הרבה יוצאי דופן להנחיה הזאת: אירועים משפחתיים גדולים, אולמות אירועים, בעלי תו סגול, מוסדות תרבות ועוד. ככל הנראה, על פי גורמי המקצוע, לא יהיה מנוס מלהחמיר את ההנחיות - וזאת על אף שהממשלה ניסתה עד כה להימנע מכך.