בכירים בקבינט הקורונה מעריכים: נגביל התכנסויות בחללים סגורים

גורמי המקצוע סבורים כי לא יהיה מנוס מלהחמיר את ההנחיות הנוגעות למספר האנשים המותר בהתקהלויות במקומות סגורים • מנכ"ל משרד הבריאות: "לא איבדנו שליטה - אך אנחנו בצומת דרכים"

זמן צפייה: 19:39

מגפת הקורונה: בכירים בקבינט הקורונה מעריכים היום (שישי) כי ייאלצו כמעט בוודאות להשיב את המגבלות על התכנסויות בחללים סגורים. זאת, ברקע מגמת העלייה בתחלואה. ביום ראשון יתכנס הקבינט וידון במהלכים הבאים.

נכון לעכשיו, ההנחיות מאפשרות התכנסות של עד 50 אנשים - בחללים פתוחים וסגורים - אבל ישנם הרבה יוצאי דופן להנחיה הזאת: אירועים משפחתיים גדולים, אולמות אירועים, בעלי תו סגול, מוסדות תרבות ועוד. ככל הנראה, על פי גורמי המקצוע, לא יהיה מנוס מלהחמיר את ההנחיות - וזאת על אף שהממשלה ניסתה עד כה להימנע מכך.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

חמישה ישראלים מתו מקורונה ביממה האחרונה – 499 נדבקו

גנץ: "השאלה אינה אם אהיה רה"מ – אלא איך תיראה המדינה שבמשבר"

חרף סגר מהארוכים בעולם: מספר הנדבקים בקורונה בפרו ממשיך לזנק

הקורונה בישראל
הקורונה בישראל | צילום: רויטרס

בתוך כך, מנכ"ל משרד הבריאות, פרופסור חזי לוי, התייחס היום בריאיון ל"שישי" עם אילה חסון לעלייה במספר הנדבקים בנגיף ברחבי הארץ. לדבריו, "לא איבדנו שליטה, אבל אני בהחלט חושב שאנחנו נמצאים בצומת חשוב וצריכים לעשות מעשה, כדי שזה לא יקרה". לוי הדגיש את חשיבות השמירה על ההנחיות והוסיף: "אנחנו רואים שלא מקפידים על זה, לכן נושא ההסברה הוא חשוב מאוד והוא חלק מהמאבק".

"אנחנו רוצים, ככל שאפשר, לתת לציבור לחיות בצל הקורונה, אנחנו נמשיך לחיות איתה". המשיך המנכ"ל הנכנס. "לכן החשיבות של האכיפה ובדיקה אם יש פעולות שהממשלה צריכה לעשות - אולי ללכת אחורה בחלק מההקלות כדי למנוע את הריצה הקשה הזו של בין 400 ל-500 חולים מאומתים ביום".

נוסף על כך, לוי התייחס לתפוסת הנדבקים בבתי החולים. לטענתו, "כרגע בתי החולים מכילים את המצב, וכל מה שאנחנו עושים, מעבר לשמירה על הבריאות שהיא ערך עליון, הוא למנוע עומס על בתי החולים, כי אנחנו מגיעים לחורף ולעונת השפעת ואנחנו עדיין עם חולים. זה המקום לקרוא לנדבקים להגיע לטיפול ולא להישאר בבית כמו בחודשים מארס ואפריל".

חזי לוי
חזי לוי | צילום: חדשות 13

הערב עדכן משרד הבריאות כי ביממה האחרונה אותרו 400 נדבקים חדשים, ובכך עלה מניין הנדבקים בישראל ל-22,800 - מהם 5,614 חולים פעילים, 46 במצב קשה ו-28 מונשמים. מניין מקרי המוות עומד על 314.