דריסת המשפחה בקריית גת: האב שנפצע אנושות חזר לדבר

מטוקו טקלה הועבר לשיקום והצליח לשוחח לראשונה, כאשר אמר "שלום אבא" לאביו שהגיע לבקר אותו. גם מצב האם ושתי הבנות השתפר • ערעורו של שי טסמה, שהואשם בדריסה, התקבל: ישוחרר למעצר בית

זמן צפייה: 00:24

דריסת המשפחה בקריית גת: מטוקו טקלה, שנדרס יחד עם אשתו ושתי בנותיו בתחילת אוגוסט, חזר בימים האחרונים לדבר, לראשונה מאז התאונה, שבה נפצע אנוש. לאחרונה, הועבר טקלה לשיקום, וכאשר אביו הגיע לבקר אותו, אמר לו "שלום אבא". כזכור, בימים שלאחר האירוע נשקפה סכנה לחייו. אם המשפחה גביהו והבנות ליה ונטלי עדיין מאושפזות בסורוקה, אך מצבם השתפר מאוד.

בתוך כך, בית המשפט המחוזי בבאר שבע הפך את החלטת סגן נשיא בית הדין לתעבורה ושחרר את הנהג שהואשם בדריסה, שי טסמה, למעצר בית. זאת, בעקבות ערעור שהגיש עורך דינו חיים אברג'יל נדג ההחלטה להאריך את מעצרו עד לתום ההליכים.

לעוד כתבות בנושא:

מעצר הנהג שפגע במשפחה בקריית גת הוארך עד לתום ההליכים

"הנהג חייב להיענש": קרב חייה של המשפחה שנדרסה בקריית גת

שותה בירה לפני העלייה על ההגה: תיעוד הנאשם בדריסה בקריית גת

מטוקו טקלה
מטוקו טקלה | צילום: חדשות 13

אברג׳יל אמר לאחר ההחלטה כי "אנו סברנו מלכתחילה שבית המשפט שגה שגיאה קשה שתפס את מרשי כאדם מסוכן בניגוד לנתונים האובייקטיביים שלו ובניגוד לעמדת הגוף האמון על כך והוא שירות המבחן".

מנגד, משפחת טקלה זעמה על ההחלטה. "איך  יכול להיות שאדם שנהג בשכרות עד כדי אובדן חושים, אדם אשר הרס משפחה שלמה, משוחרר למעצר בית? מדינת ישראל 2019 - שמרי על התושבים שלך, תני הגנה ותטפלי אחת ולתמיד בנהגים ששותים ונוהגים", כתבה המשפחה.

עו''ד חיים אברג׳יל, סנגורו של הנהג שי טסמה
עו''ד חיים אברג׳יל, סנגורו של הנהג שי טסמה

בתחילת החודש, כאמור, בית המשפט השלום בבאר שבע האריך עד לתום ההליכים את מעצרו של טסמה. "התנהגותו אחרי התאונה מעידה על מסוכנות", קבע בית המשפט. השופט אופיר אלון ציין כי "שחרורו לביתו תהיה צעד בלתי אחראי שיסכן את הציבור. בעודו תחת השפעת אלכוהול התנהגותו משובשת. כשהיה שיכור החליט לנהוג ברכב תוך כדי שהחלטתו גרמה לפציעתה של משפחה שלמה". עוד הוסיף השופט אלון כי טסמה "סירב לשתף פעולה עם חוקריו" וכי "חוסר השליטה שלו ברכב היה קיצוני".

עורך דינו של טסמה, חיים אברגיל, אמר לאחר ההחלטה כי "לבוא ולומר שנאשם כזה, שהמסוכנות לכאורה שבית המשפט ייחס לו שהוא הפרת התנאים ובריחה מהבית, שתיית אלכוהול, גניבת רכב וסיכון שלום הציבור - אני חושב שזו טענה מופרכת. אנחנו לא יכולים לקבל את ההחלטה הזאת, אנחנו נלמד אותה, ואני מעריך שנערער למחוזי נגדה".

שי טסמה, החשוד כי פגע ופצע באורח קשה מספר בני משפחה בתאונה בקריית גת
שי טסמה, החשוד כי פגע ופצע באורח קשה מספר בני משפחה בתאונה בקריית גת | צילום: שי טסמה, החשוד כי פגע ופצע באורח קשה מספר בני משפחה בתאונה בקריית גת

לפני כחודש, כזכור, הוגש נגד טמסה כתב אישום בגין נהיגה במהירות בלתי סבירה, סטייה מנתיב, גרימת חבלה של ממש, נהיגה בקלות ראש וגרימת תאונת דרכים. בתאונה, כזכור, נפצעו קשה מאוד אב המשפחה ושתי בנותיו בנות החמש והשבע, ואם המשפחה נפגעה בינוני.

מכתב האישום עלה כי טסמה נהג ברכב פורד, עלה על אי התנועה וגרם לפציעת המשפחה. "הנאשם נהג ברכב ברשלנות ובקלות ראש ובמהירות שיש בה בנסיבות המקרה סכנה לציבור. לא נתן תשומת לב מספקת לדרך, נהג במהירות שאינה תואמת את תנאי הדרך, ופגע בתמרור ובארבעת הולכי הרגל שהיו על אי תנועה", נכתב בכתב האישום. לפי כתב האישום, טסמה סירב לבדיקת שכרות, כאשר השוטרים ביקשו ממנו לעשות כן.

לאחר הגשת כתב האישום, מסרה המשטרה: "מדובר במקרה חמור בו נהג רכב עושה לעצמו דין ונוהג על אף שצרך כמות בלתי מוגבלת של משקאות אלכוהוליים, נוהג בקלות דעת, מאבד שליטה על רכבו אז פוגע בבני משפחה שיצאו לטייל להנאתם. מקרה שכזה יכול להסתיים במותם של אזרחים תמימים".