בעקבות ההתפרצות: סגר במספר שכונות בנתיבות ובבית שמש

השרים אישרו כי אזורים שבהם נמצא מספר רב של חולים בשתי הערים האלה יוכרזו "אזור מוגבל" החל מיום ראשון בבוקר ולמשך שבעה ימים. הכניסה והיציאה לשכונות האלה תיאסר – למעט מקרים חריגים

זמן צפייה: 01:29

הקורונה בישראל: משרד הבריאות הודיע אחר הצהריים (שישי) כי ועדת השרים אישרה הכרזה על כמה שכונות בערים נתיבות ובית שמש. ההכרזה תיכנס לתוקף החל מיום ראשון ב-6:00 בבוקר למשך שבעה ימים, עד ליום שבת בשעה 6:00 בבוקר. ההודעה באה לאחר שזוהו בשכונות הללו מוקדי הידבקות משמעותיים של נגיף קורונה.

בנתיבות הוכרזו "אזור מוגבל" שכונות נטעים ושלום בונייך, וכן הרחובות חזני, צבאן, הצאלה, ברוש, ביל"ו וגרשונוביץ. בבית שמש הוכרזו השכונות נחלה ומנוחה וקריית בית שמש ב'. המשמעות היא איסור על כניסה ויציאה מהאזורים האלה, למעט במקרים חריגים. עם זאת לא יהיה שינוי בהתנהלות התושבים בתוך השכונות.

קורונה, מעבדה, נגיף,
הסגר על שכונות בבית שמש ונתיבות בשל מוקדי התפרצות. מעבדה לאבחון נגיף קורונה

בהודעה נמסר כי "בתקופת תוקפה של ההכרזה, משרד הביטחון באמצעות פיקוד העורף יבטיח קיום אספקה קיומית של מזון, מצרכים ושירותים קיומיים וסיוע לאוכלוסייה בתוך האזור". עוד נמסר כי "משרדי הפנים והאוצר יפעלו לתת מענה וסיוע לאוכלוסיות בשכונות שהוכרזו בישובים האמורים".

כבר אתמול אמר גורם במשרד הבריאות לחדשות 13 כי "על פי מפת התחלואה - יש להטיל סגר על העיר נתיבות", וכי יש להעביר את ההחלטה לוועדת השרים לענייני אזורים מוגבלים. דברי הגורם במשרד הבריאות מגיעים לאחר הפרסום בחדשות 13 לפיו, בשבוע האחרון נגיף הקורונה התפרץ בנתיבות, כאשר היו שם 35 חולים בלבד, וכעת 76 מהתושבים נדבקו.

כמו כן, אחד מכל חמישה מהתושבים שנדבקו נמצא חיובי לווירוס - הנתון הגובה בארץ. מקור ההתפרצות הוא שמונה משפחות חרדיות שנדבקו וסרבו להתפנות למלוניות קורונה. על כן, נשקלת האפשרות להטיל סגר על השכונות החרדיות בעיר.