גורמים במשרד הבריאות: לפי מפת התחלואה יש להטיל סגר על נתיבות

אחרי פרסום הנתונים המטרידים בחדשות 13, גורם במשרד הבהיר כי הנושא הועבר לוועדת השרים, שתחליט אם יוטל סגר על העיר שבדרום • מניין הנדבקים בקורונה עלה ל-14,803 - בהם 109 מונשמים

זמן צפייה: 03:03

מגפת הקורונה: לאחר הפרסום הנתונים המטרידים אמש (רביעי) בנתיבות בחדשות 13, גרום במשרד הבריאות הבהיר כי "על פי מפת התחלואה - יש להטיל סגר על העיר. הנושא הועבר לוועדת השרים, שתחליט אם יוטל סגר".

כאמור, דברי הגורם במשרד הבריאות מגיעים לאחר הפרסום בחדשות 13 לפיו, בשבוע האחרון נגיף הקורונה התפרץ בנתיבות, כאשר היו שם 35 חולים בלבד, וכעת 76 מהתושבים נדבקו. כמו כן, אחד מכל חמישה מהתושבים שנדבקו נמצא חיובי לווירוס - הנתון הגובה בארץ. מקור ההתפרצות הוא שמונה משפחות חרדיות שנדבקו וסרבו להתפנות למלוניות קורונה. על כן, נשקלת האפשרות להטיל סגר על השכונות החרדיות בעיר.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

מתווה משרד החינוך לחזרה לשגרה: חידוש הלימודים ב-3.5

מקורב לליצמן: "כנראה שיעבור לתפקיד שר השיכון"

ראש המוסד: מגפת הקורונה במדינות ערביות – חמורה ממה שהן מודות

איש צוות רפואה
קורונה | צילום: רויטרס

בתוך כך, משרד הבריאות עדכן הערב כי מספר מקרי המוות מקורונה בישראל עלה ל-192. מניין הנדבקים במחלה עלה ל-14,803, מתוכם 139 במצב קשה, ובהם 109 מונשמים. כמו כן, 102 חולים במצב בינוני, 8,759 במצב קל ו-5,611 מהישראלים שנדבקו החלימו.

במקביל, גם עיריית תל אביב-יפו החליטה על ביטול החגיגות המתוכננות לערב יום העצמאות. הרצון לחסוך בהוצאות שאינן חיוניות לטיפול בתושבים במצוקה והצורך למנוע התקהלויות מיותרות, הובילו את העירייה להחלטה על ביטול מופעי הזיקוקים אשר תוכננו להתקיים בעיר, למרות אישור הממשלה. בנוסף בוטלו המשאיות אשר היו אמורות להסתובב בשכונות ולהופיע עם שירי יום העצמאות.

קורונה בירושלים
קורונה בירושלים | צילום: רויטרס

בד בבד, ראש עריית בית שמש ד"ר עליזה בלוך דרש מהממשלה לגבש חבילת סיוע מקיפה לשכונות רמה ב' והקריה החרדית, בעקבות העלייה במספר החולים בהן. "אני סבורה כי בעת הזו נדרשת תוכנית חירום מקיפה לטיפול בשכונות אלו", נכתב בהודעה מטעמה. "אני פונה לכלל תושבי העיר ומבקשת להמשיך ולהקפיד על ההנחיות ונוהלי החרום".

מוקדם יותר הערב ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר משה כחלון הודיעו כי יעלו בישיבת הממשלה הצעת החלטה לאישור תוכנית סיוע מורחבת לעצמאים ועסקים קטנים בסך של שמונה מיליארד שקלים. התוכנית כוללת מענק השתתפות בהוצאות קבועות, שיוכל להגיע עד לסך של 400 אלף שקלים לעסק, כתלות במידת הירידה בפעילותו, וכן הפעימה השנייה במענק הסיוע המורחב לעצמאים, במסגרתו עצמאים יהיו זכאים למענק בגובה 70% מההכנסה החייבת שלהם, ועד 10,500 שקלים.