בשל תקלה ברכבת: כ-120 נוסעים בקו החדש לי-ם נתקעו במשך שעתיים

הקרונות נתקעו ליד מנהרה הסמוכה לבירה, בדרך מנתב"ג לתחנת "נבון", ככל הנראה עקב פגיעה בבע"ח. תנועת הקו הופסקה זמנית. קטר חלופי שהגיע למקום גרר את הרכבת

זמן צפייה: 00:33

כ-120 נוסעי רכבת ישראל נתקעו היום (ראשון) בכניסה למנהרה הסמוכה לירושלים, לאחר שהרכבת מנתב"ג לתחנת "נבון" שבעיר עמדה במקום בשל תקלה, שנגרמה ככל הנראה בעקבות פגיעה של בעל חיים. בשל האירוע תנועת הרכבות בקו הופסקה זמנית והוזמנו היסעים לתחנת נתב"ג.

הנוסעים, לטענתם, נותרו תקועים ללא מיזוג או חשמל, עד להגעת קטר מחלץ, שגרר אותם חזרה לתחנת נתב״ג. אחד הנוסעים סיפר לחדשות 13 כי בעקבות התקלה הוא איחר לפגישה חשובה שהייתה אמורה להתקיים בירושלים. נוסעי תחנת ירושלים נבון הופנו לתחבורה ציבורית חלופית, הממוקמת בסמוך לתחנה.

לעוד כתבות בחדשות 13:

מתקרבת לנחיתה: "בראשית" ביצעה בהצלחה תמרון ראשון סביב הירח

מאלירז שדה ועד ה"תקשורת עוינת": הא׳-ב׳ של מערכת הבחירות

"ימניים יותר": עבור מי יצביעו הצעירים שהולכים לקלפי לראשונה?

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-20190407-1053' autoplay='0' credit='בארכבת' desc='תיעוד הרכבת על ידי אחד הנוסעים' kid='1_eh77f80h' duration='17'']

במהלך החודש שעבר נערכו עיצומים ברכבת ישראל והתנהל משא ומתן ארוך בין ההנהלה לוועד העובדים, שגרר חילופי האשמות גם לאחריו. מספר נהגי רכבת הודיעו בפער של דקות ספורות כי הם חולים וכי ייעדרו מהעבודה, חרף הכרזת ההסתדרות יום קודם לכן, כי העיצומים בחברה הסתיימו. הנהלת הרכבת ייחסה את האירועים לוועד העובדים ומסרה כי הוא "ממשיך את העיצומים ופוגע בנוסעים".

עם זאת, ועד העובדים הכחיש קשר להודעת הנהגים, וטען כי "שוב הנהלת הרכבת בוחרת לחרחר מריבה ולהכפיש את העובדים. ההודעה של ההנהלה מנותקת מהמציאות. כל הרכבות עובדות ואין שום הנחיה של הוועד להיעדר מהעבודה".

יממה קודם לכן, הודיעה ההסתדרות כי בתום משא ומתן בין הצדדים, תמו העיצומים בקווי רכבת ישראל, וכי תנועת הרכבות תשוב לפעולה סדירה בכל רחבי הארץ. הנהלת הרכבת בירכה על הודעת ההסתדרות, והודיעה כי הגישה תלונה במשטרה נגד נציגי ועד העובדים על "שימוש לרעה במשרה, הפרת אמונים והפרעה לעובד ציבור".

מההסתדרות נמסר כי "בתום ישיבה בין יו"ר הסתדרות המעו"ף ומ"מ יו״ר האגף לאיגוד מקצועי ארנון בר דוד, יו"ר איגוד עובדי התחבורה אבי אדרי וועד עובדי הרכבת בראשות גילה אדרעי, ועד עובדי הרכבת נעתר לבקשתו של בר דוד לעצור את שביתת קווי הרכבת ולהפסיק את הצעדים הארגוניים בחטיבת המטענים, מתוך התחשבות בציבור נוסעי הרכבת ומתוך אחריות לגורל החברה".

מההנהלה נמסר כי הם "רואים בחומרה רבה את הפסקת תנועת הרכבות בארץ, תוך שימוש ברשת החירום הרכבתית ו'חטיפת' עשרות אלפי נוסעים בעת נסיעתם". בנוסף, דיווחה ההנהלה על הוראות ארגוניות שניתנו על ידי ועד העובדים, שלדבריה "פוגעות בשירות הניתן לנוסעים, מסרסים את הרכבת ופוגעים בה אנושות - תפעולית ותקצובית".

בין השאר, אחראי ועד העובדים לביטולים חוזרים של ניסויי רכבות במנהרות גילון, שבמידה שיצליחו יאפשרו את ייעול הקו לכרמיאל. לדברי ההנהלה, "ועד העובדים מסכל מזה שבועיים את הניסוי, תוך פגיעה חוזרת בנוסעים תושבי הצפון".