לאתר אמל"ח, סמים - ולהרתיע: פשיטה על האגף השמור בכלא • תיעוד

באישון לילה פשטו הכוחות המיוחדים על בית המעצר ניצן, שבו מוחזקים בכירי עולם הפשע. במהלך החיפוש הופתעו המשתתפים מהדרכים המגוונות שבהן מנסים האסירים להחזיק נשק וחומרים מסוכנים

זמן צפייה: 04:07

בית המעצר ניצן שברמלה הוא המקום שבו מוחזקים כמה מהבכירים והאלימים שבין אנשי הפשע המאורגן בישראל - לרוב עד לתום ההליכים נגדם. השבוע, בשעות הבוקר המוקדמות, פשטו לוחמי הכוחות המיוחדים של שב"ס, יחידת מצדה והיחידות המרכזיות של מחוזות הדרום והצפון על האגף השמור ביותר בכלא.

"מטרת החיפוש היא איתור אמצעי לחימה, מניעת הכוונת פלילים מתוך בית הסוהר ומחוץ לו, וכמו כן - הרתעה", כך לדברי גונדר משנה חאתם עזאם, מפקד בית המעצר. המבצע מוגדר כ"מורכב ביותר", ופני הלוחמים מכוסים כדי לא לחשוף את זהותם מחשש לפגיעה בהם. בזמן שהאסירים ישנים, האות ניתן והכוחות פורצים פנימה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

משפחת מנגיסטו נפגשה עם אבו מאזן: "הבטיח שיעשה הכול להחזירו"

פיגוע הדקירה בגוש עציון: צה"ל יהרוס את בתי רוצחי דביר שורק

רה"מ נפגש עם שר הביטחון הרוסי: "דנו בחופש הפעולה נגד איראן"

Capture
צילום: חדשות 13

כל חיפוש שגרתי עלול לעורר מהומה ולהפוך את הכלא לאזור מלחמה. בכל תא מוחזקים בין חמישה לשישה עצורים, שלרוב מוגדים מסוכנים מאוד, ובחלל התא הצפוף למדי הם צריכים להעביר את הזמן. במקום כזה, סכסוך או מריבה עלולים לפרוץ בכל רגע נתון.

במהלך החיפוש, צוות היחידה בודק בכל מקום ומשתדל שלא לפספס אף פינה נסתרת בה ניתן להסליק אמצעי לחימה כזה או אחר. החיפוש נערך, בין היתר, גם בשירותים - שם באופן מפתיע הוחבאו לא פעם סמים.

Vujsvk

כמו כן, החיפוש מתמקד גם בכלי נשק קרים, שהאסירים מנסים להחזיק בעיקר לצורך הגנה עצמית. "אסיר גנב מצקת, השחיז אותה והפך אותה לכלי רצח", סיפר סגן גונדר רמי קסנטיני, קצין מבצעים מחוז מרכז, "יש אסירים שחוששים מאסירים אחרים, כך שהם מנסים ליצור לעצמם כלי נשק כאלה ואחרים. התפקיד שלנו זה לשמור על כולם שווים פה".