המרד במלוניות: חלק מהמבודדים מאיימים לשבות רעב • תיעוד

עשרות מהישראלים שחויבו לשהות בבידוד במלוניות מחריפים את המאבק בדרישה להשתחרר לבתיהם בשל התנאים הירודים לטענתם, והחזירו את ארוחת הבוקר. "לא נאכל פה כלום - רוצים הביתה"

זמן צפייה: 00:48

המרד במלוניות המבודדים נמשך, והבוקר (שלישי) חלק מהשוהים במלוניות איימו לפתוח בשביתת רעב, בדרישה להשתחרר לבתיהם למרות שחזרו מחו"ל. עשרות מהשוהים החזירו את ארוחת הבוקר שלהם וכמה מהם הכריזו "לא נאכל פה כלום - רוצים הביתה".

השוהים מתלוננים על התנאים במלונויות, כאשר בין היתר אמר אחד מהם כי "אין לנוף מקרר אנחנו מקררים שתייה במרפסת בלילה. אין מקרוגל, אנחנו מחממים אוכל מהאדים של הקומקום. אין מכונת כביסה - אנו עושים כביסה בכיור תולים מאולתר במקלחת. אני מייבש כביסה עם פן כי אין מייבש.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

9 שנות מאסר לנהג שדרס למוות את הילד איתי מרגי ביום הכיפורים

ח"כית נוספת נוטשת את כחול לבן: "דרושה הנהגה אחראית וישרה"

שוהים במלוניות מבודדים מאיימים בשביתת רעב
שוהים במלוניות מבודדים מאיימים בשביתת רעב

אתמול, אנשים רבים התקבצו בכמה מלוניות בירושלים שבהן שוהים בבידוד שבים מחו"ל - בהם קראון פלאזה, לאונרדו וגראנד קורט. במהלך הערב התגודדו רבים מהמפונים בניסיון לצאת מבית ההארחה ולשוב לבתיהם.

בתוך כך, סגן שר הבריאות יואב קיש כתב בחשבון הטוויטר שלו: "‏לאור התרחיש הסביר שהחיסונים יעילים גם בחשש להדבקה מהמוטציה, נכון לעבור לבידודי בית ולהפסיק את הבידודים במלוניות". גם שר הביטחון בני גנץ קרא לבטל באופן מיידי את חובת הבידוד במלוניות למי שביצע בדיקה בנתב"ג.

מיום רביעי ב-22:00 ועד אתמול, נכנסו לארץ 6,274 ישראלים ששבו מחו"ל. 60% מהם - 3,719 בני אדם - נשלחו לבידוד ביתי לאחר שקיבלו אישור על כך מוועדת החריגים. רק 2,555 נשלחו לבידוד במלוניות. עוד התגלה כי פחות מ-1% מנוחתים אלה שהגיעו מכל העולם - נמצאו חיוביים. כלומר, פחות מ-60 שנדבקו.