ח"כית נוספת נוטשת את כחול לבן: "דרושה הנהגה אחראית וישרה"

חברת הכנסת מיכל קוטלר-וונש, שתמכה בפיזור הכנסת, הודיעה כי לא תתמודד מטעם הרשימה בבחירות הבאות. "הזדמנות לשינוי התנהלות וניהול - יש לשקם אמון ולחדש תקווה"

זמן צפייה: 01:15

חברת הכנסת מיכל קוטלר-וונש מכחול לבן הודיעה הבוקר (שלישי) כי לא תתמודד מטעם המפלגה בבחירות הבאות. קוטלר-וונש הייתה מהח"כים שתמכו בפיזור הכנסת והיא מצטרפת לאסף זמיר ומיקי חיימוביץ', שלא יהיו חלק מרשימת הסיעה לכנסת ה-24.

"לצד המשבר הבריאותי-חברתי-כלכלי, ישנן הזדמנות ואחריות אדירות לאתגור, שינוי ותיקון תפיסות, התנהלות וניהול", כתבה חברת הכנסת. "דרושה הנהגה אחראית וישרה, שתזהה ותממש זאת, בשקיפות ובשיתוף, כדי לשקם אמון ולחדש תקווה".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

הירי בכביש 6: "עד שהממשלה לא תתערב – סכסוך המשפחות יימשך"

רקטה שוגרה לעבר ישראל – והתפוצצה בשטח פתוח ברצועת עזה

"דרך על ראשה בעודה שרועה על הרצפה": בן 47 מואשם ברצח אמו

יו''ר כחול לבן בני גנץ
יו''ר כחול לבן בני גנץ | צילום: ערוץ הכנסת

ביום ראשון, כאמור, יו"ר כחול לבן בני גנץ הודיע כי חברי המפלגה אסף זמיר ומיקי חיימוביץ' לא ייכללו עם הרשימה בבחירות שיתקיימו במארס. השניים, כזכור, הצביעו גם הם נגד דחיית אישור התקציב - המהלך שהוביל לפיזור הכנסת - בניגוד לעמדה המוצהרת של מפלגתם.

ככל הנראה, גם השר אבי ניסנקורן צפוי להיפרד מכחול לבן לטובת חבירה ליאיר לפיד או לרון חולדאי. כמוהו, גם רם שפע, שייתכן כי יעזוב בקרוב את המפלגה ולא ירוץ עמה בבחירות הקרובות. מאחורי גנץ עומדים כיום חילי טרופר, אלון שוסטר, מיכאל ביטון, עומר ינקלביץ', פנינה תמנו-שטה, אורית פרקש-הכהן ואיתן גינזבורג. מירב כהן ויזהר שי נמצאים בסימן שאלה, שכן הם מקבלים פניות ממפלגות אחרות.

גורמים בכחול לבן פנו לגבי אשכנזי בבקשה שיוביל את המפלגה, אולם בשיחות סגורות אמר אשכנזי כי "בסביבתו של גנץ מוכרים לו חלומות שלא יתגשמו - הוא אינו מבין את מצבו האמיתי". ובכל זאת, בסביבתו של גנץ מתעקשים כי בכוונתו להמשיך לעמוד בראש כחול לבן, ובעוד כמה ימים הוא אף יצהיר על כך.

אסף זמיר
אסף זמיר | צילום: חדשות 13

זמיר התייחס לעניין בחשבון הטוויטר שלו, וסיפר: "היום זימן אותי גנץ לפגישה שבה הודיע לי כי בעקבות הצבעתי בשבוע שעבר לא אכלל ברשימת כחול לבן לכנסת. אינני מתחרט ואני שלם עם הצבעתי", הבהיר. "נפרדנו כידידים והודיתי לו על האמון שנתן בי עד כה והפצרתי בו לעשות כל שצריך כדי שהמרכז-שמאל יגיע מאוחד לבחירות במבנה שיאפשר התמודדות על השלטון".

זמן קצר לאחר מכן הודיעה חברת הכנסת מיקי חיימוביץ' גם היא כי לא תתמודד במסגרת כחול לבן בבחירות הבאות. "סיכמנו על סיום דרכנו הפוליטית המשותפת, ועל כך שלא אתמודד ברשימת כחול לבן לכנסת הקרובה. זוהי החלטה שאני שלמה איתה".

"אני חשה הקלה גדולה על ההצבעה שלי, שהובילה לפיזור הכנסת", כתבה. "כבר באותם הימים הפערים האידאולוגים בין דרכי ומצפוני לבין הדרך שבה הלך גנץ העמיקו עד שהפכו לבלתי ניתנים לגישור, ויצאתי מנקודת הנחה שלא אתמודד ברשימה בבחירות הבאות. מצפוני שלם ואני גאה על הדרך שבה הצבעתי במטרה למנוע מנתניהו למרוח ולהרוויח עוד זמן בתפקידו, אחרי חצי שנה שבה ניהל את המדינה רק על פי האינטרס האישיים והפוליטיים שלו".